معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت کار روی برندسازی عناب سیوجان تأکید کرد.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در آیین شکرگزاری برداشت محصول عناب در روستای سیوجان شهرستان خوسف، گفت: افزایش محصول راهبردی عناب به توسعه پایدار و رونق اقتصادی روستا‌ها کمک می‌کند.

او افزود: امیدواریم سال آینده این جشنواره در مکانی برگزار شود که برای عناب کاران الگویی در زمینه افزایش بهره وری و ترویج محصولات کشاورزی باشد.

جعفری با اشاره به تغییر اقلیم در خراسان جنوبی و گرمای بیش از اندازه هوا در منطقه اظهار کرد: در خصوص گرمای هوا باید تدبیر کرد، چرا که شاید روزی عناب از منطقه حذف شود و مجبور باشیم محصول دیگری را جایگزین کنیم لذا محققین و مروجین باید برای بقای محصول راهبردی عناب، کار کارشناسی انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: رقم عناب سیوجان ثبت شده، اما در زمینه برندسازی عناب سیوجان باید گام برداشت تا این محصول به خوبی برای بازار و مصرف کننده معرفی شود.


بیشتر بخوانید


 او با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی و برق و یا تعادل بخشی چاه‌های کشاورزی گفت: مطالبه جهاد کشاورزی و مردم همسوست چرا که آب‌های کشاورزی کسر شده، اما باید در وهله نخست کشاورز توانمند شود و به این مهم برسیم که باید آبیاری زیر سطحی اجرا شود.

جعفری با تأکید بر اینکه هم در تولید و هم در بازاریابی محصول عناب باید گام‌های فراتری برداریم، عنوان کرد: برای بورس عناب ما هر کاری را کردیم، اما گردش مالی آن کم است لذا نامه‌ای را برای بورس عناب به تأییدیه استانداری به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کردیم تا قیمت عناب افزایش یابد.

در انتهای این مراسم از برترین زکات‌دهنده، برترین عناب‌کار، برترین فرد در تولید و فرآوری عناب تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.