همزمان با سفر رئیس‌سازمان زندان‌ها به استان سمنان زمینه آزادی ۶۳ زندانی با اعطای ارفاقات قانونی فراهم شد.

غلام علی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در قالب هیات قضایی رئیس قوه قضاییه به استان سمنان سفر کرده است و امروز از زندان گرمسار بازدید کرد .

در این سفر   ۶۳ نفر از زندانیان استان سمنان با اعطای ارفاقات قانونی آزاد شدند.

همچنین در جریان بازدید معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از زندان شاهرود  ، زمینه آزادی و بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص  و آزادی ۲۴ زندانی غیر عمد و محکومین مالی  فراهم شد

از ابتدای سال تاکنون با اعطای ارفاقات قانونی، عفو، گذشت شکات ۵۸۱ نفر از زندانیان استان سمنان آزاد شده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور  همچنین اعلام کرد : یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه  کاهش جمعیت زندانی با استفاده از تاسیسات نوین الکترونیکی است به شرطی که زندانی مورد نظر با آزادی اش موجب نا امنی در جامعه نشود.

وی در ادامه افزود:در برخی موارد سازمان زندان‌ها شرایط کار در خارج از زندان را فراهم می‌کند تا به این واسطه بتواند در بخش‌های مختلف شاکیان خود را پاسخگو باشد. 

غلام علی محمدی؛ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور در گفتگو با خبرنگار صداوسیما با اعلام این خبر افزود: یکی از موضوعاتی که رد سازمان زندان هاست بحث حمایت از خانواده زندانیان با کمک خیرین است در حال اجرا است و حمایت‌های مادی و معندی انجام می‌شود.

محمدی در ادامه افزود:  ۵۰۰ بسته معیشتی  و ۴۹۸ بسته لوازم تحصیلی به خانواده های زندانیان نیازمند استان سمنان اختصاص یافته است .

به گفته وی ، ۵۲ هزار خانواده زندانیان در کشور تحت حمایت انجمن حمایت زندانیان هستند. 

وی همچنین با اشاره به فرسودگی ساختمان زندان گرمسار گفت: زندان جدید نیز در خارج از محدوده شهری با اختصاص زمین مورد نیاز در اینده نزدیک ساخته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.