مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه در شرق کرمانشاه گفت: با تعویض الکتروپمپ چاه شماره سه این شهر، آبدهی این چاه به ۱۳ لیتر در ثانیه رسید و آب شرب شهر پایدار شد.

بهروز چراغی‌افضل با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب پایدار در شهر صحنه اظهار کرد: با تجهیز و نصب یک دستگاه الکتروپمپ جدید با توان ۴۵/۵ کیلووات، چاه آب شرب شماره سه شهر صحنه که در ضلع جنوبی شهر قرار دارد، مجدداً در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: خاموش و روشن شدن‌های مکرر، باعث خرابی الکتروپمپ این چاه و در نهایت منجر به بریدن کابل و لوله آبدهی و سقوط به داخل چاه شد که با پیگیری مدیرعامل و معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان و اعزام تیم خبره از استان همدان، شناور از داخل چاه خارج شده و پس از نصب شناور جدید، با افزایش دبی چاه، مشکل تأمین آب شرب شهر مرتفع شد.

به گفته مدیر امور آبفای شهرستان صحنه، پیش‌بینی می‌شود با تجهیز این چاه در صورت عدم قطع برق، وضعیت شبکه آب شرب این شهر به حالت کاملاً پایدار برگردد.

چراغی‌افضل در ادامه از تعمیر شکستگی لوله اصلی شبکه توزیع آب سایز ۱۵۰ آزبست واقع در محله سی‌متری، ابتدای بلوار شهید رضا عباسی خبر داد و گفت: پیرو تماس تلفنی ساکنان این محله با سامانه ۱۲۲، مبنی بر نشتی آب، بلافاصله تیم حوادث و اتفاقات این امور به محل اعزام و پس از انجام بررسی‌های کارشناسانه، ترمیم این خط در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حین انجام عملیات حفاری، تیرک برق در مجاورت لوله آب مانع از انجام فعالیت می‌شد و با ادامه حفاری احتمال سقوط آن وجود داشت، جرثقیلی جهت مهار و حفظ ایمنی در کار تعبیه شد و با مهار دیرک برق ادامه فعالیت حفاری انجام گرفت.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر صحنه ضمن تقدیر و تشکر از رییس اداره بهره‌برداری و زحمات شبانه‌روزی مجموعه زحمتکش حوادث و اتفاقات آب و مردم این شهر که تا پایان عملیات با صبر و شکیبایی این امور را حمایت کردند، از مشترکان خواست هرگونه حوادث در حوزه آب و فاضلاب را با سامانه تلفنی ۱۲۲ در میان بگذارند و با مصرف بهینه آب، شرکت آبفا را در خدمت‌رسانی مطلوب یاری کنند

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.