یک روانشناس بالینی گفت: با صداقت، ارتباط مؤثر و احترام متقابل، اعتماد را در رابطه‌تان تقویت کرده و از آسیب‌های ناشی از سوءتفاهم و بی‌اعتمادی جلوگیری کنید.

حفظ اعتماد بین زوجین از اساسی‌ترین عوامل موفقیت در زندگی مشترک است. این اعتماد به مرور زمان و با رعایت نکات و اصولی مهم تقویت می‌شود. برای اینکه اعتماد از بین نرود، باید اقداماتی صورت بگیرد.

صداقت و شفافیت
مرجان رمضانی روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در حفظ اعتماد، صداقت است. زوجین باید با یکدیگر صادق باشند و از پنهان‌کاری پرهیز کنند. شفافیت در امور مالی، احساسات و تصمیمات روزمره، به‌خصوص در موارد حساس، نقش مهمی در تقویت اعتماد دارد.

ارتباط مؤثر
او گفت: زوجین باید یاد بگیرند که چگونه با یکدیگر صحبت کنند و به مشکلات و نیاز‌های یکدیگر گوش دهند. ارتباط مؤثر به معنای بیان مشکلات و نگرانی‌ها به شیوه‌ای محترمانه و سازنده است. وقتی طرفین احساس کنند که شنیده می‌شوند، اعتماد عمیق‌تری بین آنها شکل می‌گیرد.

حفظ حریم شخصی و احترام متقابل
رمضانی تصریح کرد: هر فرد نیاز به حفظ حریم شخصی دارد. زوجین باید به مرز‌های شخصی یکدیگر احترام بگذارند و از کنترل یا جاسوسی در امور همسر خودداری کنند. اعتماد با احترام به استقلال فردی و حریم شخصی تقویت می‌شود.

وفاداری و تعهد
او گفت: وفاداری در رابطه به معنای پایبندی به تعهدات احساسی و اخلاقی است. زوجین باید به یکدیگر اطمینان بدهند که در شرایط دشوار هم در کنار یکدیگر هستند. این تعهد به رابطه و وفاداری باعث تقویت اعتماد می‌شود.

حل تعارضات به‌ صورت سالم

رمضانی بیان کرد: تعارض و اختلاف در هر رابطه‌ای طبیعی است، اما نحوه برخورد با آنها تعیین‌کننده‌ی میزان اعتماد بین زوجین است. بحث‌ها باید به شکلی سازنده و به دور از تخریب شخصیتی پیش بروند.با رعایت این اصول، اعتماد در رابطه زوجین حفظ و حتی تقویت خواهد شد.

خبرنگار: عطیه رضایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
ایکاش.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
برادر و پدر زن الدنگ پسر خاله من تو آمریکا زیر پای زنش نشستن که به شوهرت بگو خونه اش رو بفروشه بده به ما تا تو ایران بساز بفروشی کنیم و سود خوبی بهتون بدیم پسر خاله صاف و ساده من که دندونپزشک بود و درآمد خیلی خوبی هم داشت بی خبر از پیچیدگی‌های روزگار خیلی منطقی و با استدلال گفت زندگیم راحته و نمیخوام ریسک کنم . نشون به اون نشون که با دو تا بچه کارشون به طلاق کشید و پول خونه هم خرج مهریه و وکیل شد بهش گفتم اشتباه کردی چون این بلایی بود که بر سرت نازل شده بود و باید با کمترین خسارت ردش میکردی و باید خونه رو میفروختی و میدادی بهشون و وقتی پولت رو حروم میکردن تا ابد تو سرشون میزدی ولی الان نه خونه داری و نه زن و بچه هات هم یتیم شدند
آخرین اخبار