رئیس‌جمهور آمریکا پیش از دیدار با همتای اوکراینی خود اعلام کرد که بسته کمک‌های نظامی به ارزش حدودا ۸ میلیارد دلار به اوکراین ارائه خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود اعلام کرد که نزدیک به ۸ میلیارد دلار به این کشور کمک نظامی ارائه خواهد کرد که شامل تهیه مهمات جنگی برای اوکراین خواهد بود.

به گزارش الجزیره، این کمک‌ها در دو بخش ۵.۵ میلیارد دلاری و ۲.۴ میلیارد دلاری ارائه می‌شود. کمک ۵.۵ میلیارد دلاری قبل از انقضای آن در پایان سال مالی آمریکا به اوکراین اهداء خواهد شد، اما کمک ۲.۴ میلیارد دلاری فوری نیست، زیرا مهمات را از شرکت‌های صنایع دفاعی تامین می‌کند و از محل ذخایر تسلیحاتی آمریکا نخواهد بود.  

زلنسکی قرار است ساعت ۱۶ به وقت گرینویچ (۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در کاخ سفید با جو بایدن و معاون او «کامالا هریس» دیدار کند.  

علی‌رغم مخالفت مکرر جمهوری‌خواهان، کاخ سفید تا کنون حدود ۱۷۵ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین در طول جنگ ارائه کرده است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این درخواست زلنسکی را برای ملاقات رد کرده و در یک گردهمایی انتخاباتی از اعطای «کمک‌های میلیاردی به مردی که حاضر به توافق [صلح] نیست» انتقاد کرد. او در میان هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا گفت: «من فکر می‌کنم زلنسکی بزرگترین تاجر تاریخ است. هر بار که او به آمریکا سفر می‌کند با ۶۰ میلیارد دلار به کشورش بازمی‌گردد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار