رئیس اداره استاندارد مهاباد گفت: طی نیمه نخست امسال ۲۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحد‌های تولیدی و خدماتی صادر شده است.

سلیم شریفی رئیس اداره استاندارد مهاباد با اشاره به اینکه پروانه کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان صادر شده، گفت: همچنین ۷ مورد تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه‌های مختلف صنایع شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه در همین مدت چهار پروانه نیز تعلیق شده است، اضافه کرد: امسال ۲۸۶ بررسی از واحد‌های تولیدی مختلف تولیدی و خدماتی صورت گرفته که در قبال آن ۱۹۴ واحد اخطاریه دریافت کرده اند.

رئیس اداره استاندارد مهاباد بیان کرد: از ابتدای امسال همچنین ۲۲۹ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد توسط کارشناسان این اداره به منظور کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد، صورت گرفت.

شریفی اظهار کرد: تمامی این فعالیت‌ها در راستای حفظ ایمنی و سلامت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت گرفته است.

وی از شهروندان خواست که در هنگام خرید محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری علاوه بر تاریخ تولید و انقضا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد که مکمل یکدیگر هستند، توجه کنند.

رئیس اداره استاندارد مهاباد ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای پیگیری و وضعیت اعتبار علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی زیر آن را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و یا با شماره ۱۵۱۷ تماس برقرار کنند.

۲۲ مهر روز جهانی استاندارد بوده و این هفته نیز به نام هفته ملی استاندارد در کشور نام‌گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.