معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترافیک در زاهدان در حال تبدیل شدن به بحران اجتماعی است و این امر باعث نارضایتی اجتماعی می‌شود.

 رضا شریفی در نشست با شورای اسلامی و شهرداری زاهدان گفت: اهمیت کار‌ها و طرح‌های شهرداری و مدیریت شهری به طور مستقیم بر نارضایتی و رضایتمندی شهروندان اثر می‌گذارد، اما بخش نارضایتی می‌ماند و بولد می‌شود.

وی  با تاکید بر اینکه نظام و منظومه مسائل و حل مسائل سیستان و بلوچستان تبیین و احصا شده است، اظهار کرد: تمرکز و انسجام اجتماعی ما در دهه ۸۰ با توجه به مسائل رخ داده به هم ریخت، بغض اجتماعی تولید و به هم سوءظن پیدا کردیم و باعث درگیری ظرفیت‌های اجتماعی و عقب ماندگی استان شد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در سیستان و بلوچستان انسجام اجتماعی است، افزود: اگر حال مردم خوب باشد آستانه تحمل و تاب آوری اجتماعی‌شان افزایش پیدا می‌کند، پرداختن به مسائل قومیت و مذهب در استان آفت است و نباید به این مسائل دامن زد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پارلمان و مدیریت شهری می‌تواند در افزایش انسجام اجتماعی کمک کند و باید تاثیرگذارتر و با کنشگری حال خوب مردم را افزایش دهید.

وی خاطرنشان کرد: کار‌ها و طرح‌های بزرگی در این دوره شروع شد و با توجه به اشکالاتی در زمان و کیفیت طرح‌ها، اما جنس کار و معدلی که در سه سال گذشته انجام شده قابل قیاس با چند دهه گذشته نیست.

شریفی با تاکید بر اینکه باید بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، تصریح کرد: در المان‌های شهری، فضای سبز، حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و تاریخی عقب‌ماندگی داریم.

وی با اشاره به کاهش زمان پرداخت معوقات و مزایای کارگران شهرداری نسبت به سال‌های گذشته، افزود: برخی مدیران شهری کنشگری خوبی دارند و لازم است این موضوع در حوزه شورا و شهرداری همه گیر شود.

انتقال انسجام اجتماعی سیستان و بلوچستان به عنوان چهره واقعی منطقه به پایتخت

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انسجام اجتماعی استان را باید به عنوان چهره واقعی این منطقه به پایتخت منتقل کنیم تا انگاره پرتکرار اختلاف شیعه و سنی در تهران برطرف و رفع شود.

به گفته وی معدل تاب آوری اجتماعی و متغییر رضایت عمومی، اعتماد مردم و لایه‌های اجتماعی به هیات حاکمیت در سیستان و بلوچستان رو به رشد است.

شریفی با تاکید بر اینکه اجماع و انسجام خوبی داریم و باید نسبت به تولید انسجام اجتماعی بیشتر به همدیگر کمک کنیم، تصریح کرد: مردم باید به اموال عمومی از اتوبوس‌های شهری تا پارک‌ها احساس تعلق کنند و این امر بدون انسجام اجتماعی لایه‌های مختلف جامعه اعم از سران طوایف، ریش سفیدان، معتمدان و اصحاب تریبون محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در طرح‌های عمرانی هم کیفیت و هم سرعت حفظ شود، افزود: در بحث استفاده از ظرفیت رسانه، کنشگری در فضای مجازی و اغنا ضعیف عمل کرده‌ایم، باید برای توسعه سیستان و بلوچستان ید واحد باشیم و استان را با هم بسازیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان با توجه به نیروی متخصص نسبت به استان‌های همجوار به دلیل ضعف در کار تیمی، عقب ماندگی چشمگیری دارد و باید کار تیمی را در جهت رشد، توسعه و آبادانی این منطق تقویت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار