شامگاه امروز پنجشنبه با حضور استاندار کردستان، مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان آیین رونمایی از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی امروز در آیین رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در سنندج اظهار کرد: مریوان پایتخت تئاتر خیابانی ‌و مظهر تجلی یک اتفاق مردمی است.

وی با بیان اینکه شهر مریوان در دوره‌های قبل میزبانی بسیار خوبی از این جشنواره داشته است، گفت: حضور پررنگی کشور های بین المللی می تواند برای این تئاتر مفید باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور تاکید کرد: نشست های صمیمی هنرمندان می تواند فضای خوبی ایجاد می کنند و جنبه های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی مخابره خواهد کرد.

وی اظهار کرد: تئاتر خیابانی در حوزه فرهنگ سازی و طراوت اجتماعی تاثیر گذار است.

نیلی ابراز امیدواری کرد در مریوان که به نام تئاتر خیابانی شهرت دارد بتوان در طول سال اجرا های عمومی داشته باشیم.

 استاندار کردستان اظهار کرد: دیدن جدیت مدیران و مسئولان در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارزشمند است.

آرش زره تن لهونی با تاکید بر اینکه معرفی شهر مریوان در این جشنواره موجب تقویت صنعت گردشگری استان و رونق اقتصادی می شود، افزود: این حرکت می تواند در معرفی و گسترش آداب و رسوم مریوان تأثیر گذار باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: مجموعه استانداری هم تا حد توان خود از این رویداد حمایت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه گفت: سالیانه در استان برنامه های فرهنگی متنوعی برگزار می شود که بطور متوسط در هر ۷۲ ساعت یک جشنواره فاخر داریم و این در وزارت ارشاد بی سابقه است.

علی‌اصغر دریایی با بیان اینکه در کردستان هفت جشنواره ملی و بین المللی هنرهای نمایشی برگزار می شود، اضافه کرد: از معدود استانهای کشور در این زمینه هستیم و سرآمد این جشنواره ها تئاتر خیابانی مریوان است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های انجام شده امسال بعد بین المللی بودن این جشنواره از نظر کمی و کیفی به سطح قابل قبولی برسد

دریایی با اشاره به تاثیر این جشنواره در نشاط اجتماعی، بیان کرد: این جشنواره پیام های مهمی در سطح ملی و بین‌المللی مخابره می کند که مهمترین آن پایداری امنیت و شناخته شدن مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشورمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین از راه‌اندازی دفتر ارتباطات جشنواره خبرداد و گفت: امسال امکان حضور رسانه‌های بین‌المللی فراهم شده تا ضریب مناسبی از جشنواره در بعد جهانی داشته باشیم.

این جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ مهر در مریوان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.