دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد مقامات این رژیم در حال مذاکره با آمریکا درباره پیشنهاد آتش‌بس با لبنان هستند.

شبکه الجزیره نوشت: مقامات اسرائیلی دیروز پنجشنبه با همتایان آمریکایی خود دیدار کرده اند تا درباره پیشنهاد آتش بس ۲۱ روزه که از سوی آمریکا، فرانسه، برخی کشور‌های خاورمیانه و اروپا ارائه شده است، گفتگو کنند.

دفتر نخست وزیر اسرائیل با انتشار یک پیام در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد «روز پنجشنبه جلسه‌ای برای گفتگو درباره ابتکار آتش بس آمریکا برگزار شد و ما در روز‌های آینده به آن بحث‌ها ادامه خواهیم داد.»

این پیام‌ها که در حساب کاربری دفتر نخست وزیر اسرائیل منتشر شده نشان دهنده تغییر شدید لحن اسرائیل در قبال جنگ با لبنان است.

اوایل روز پنجشنبه، دفتر نخست وزیری اسرائیل بیانیه‌ای را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و گفت: «خبر در مورد آتش بس صحت ندارد. این یک پیشنهاد آمریکایی-فرانسوی است که نخست وزیر (اسرائیل) حتی به آن پاسخی نداد.»

این بیانیه می‌افزاید که نتانیاهو به نیرو‌های اسرائیلی که به لبنان حمله می‌کنند دستور داده است «به نبرد با قدرت کامل و بر اساس برنامه‌هایی که به وی ارائه شده است ادامه دهند».

با این حال، همزمان با انتشار برخی اخباری درباره توافق آتش‌بس با لبنان، یک رسانه رژیم صهیونیستی از دستور نخست‌وزیر این رژیم برای کاهش حملات علیه لبنان خبر داد. حتی در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز نوشت: توافق آتش‌بس بین حزب‌الله و لبنان طی چند ساعت آینده اجرایی خواهد شد و دیپلماسی فشرده «پشت پرده» تاکنون تقریبا به توافق کاملی بین دو طرف رسیده است.

این در حالی است که تاکنون پاسخی از سوی نخست وزیر اسرائیل داده نشده است. نتانیاهو هم اکنون برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار