رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: دانشگاه بزرگ سیاسی، امنیتی و نظامیِ دفاع مقدس امروز در غزه و لبنان شکل گرفته است.

محمد رونده ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، در خصوص چگونگی شکل‌گیری جنگ تحمیلی و ضرورت تبیین ابعاد جنگ هشت ساله برای نسل جوان، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در واقع ریشه‌یابی آن به خود انقلاب برمی‌گردد، یعنی دشمن می‌دانست که اگر انقلاب اسلامی ایران ادامه پیدا کند سوالات زیادی ذهن جامعه بشری و به ویژه کشور‌های مسلمان جهان را درگیر خود می‌کند، بنابراین درصدد مقابله با این انقلاب برآمد.

جانباز جنگ تحمیلی بیان کرد: آمریکا برای مقابله و براندازی انقلاب اسلامی ایران، سه سیاست اصلی همچون تحریف، تضعیف و نابودی این انقلاب نوپا را پیش گرفت که خوشبختانه سیاست تحریف در همان روز‌های آغازین انقلاب با توکل بر خداوند، هوشیاری مردم، درایت امام راحل و گوش به فرمان بودن مردم نسبت به سخنان حضرت امام منجر به شکست شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: در سیاست تضعیف، نیز غائله‌های مختلف امنیتی و همچنین آشوب‌هایی را در بین اقوام و مذاهب در سراسر ایران از غرب تا شرق، ایجاد کرد و در نتیجه باتوجه به گستردگی که بین مذاهب و قومیت ایران وجود دارد، امیدوار بود با ضعیف کردن انقلاب و ایجاد این قائله‌ها، کشور ایران را تضعیف کرده که در این سیاست هم شکست خورد.

رونده ادامه داد: دشمن که دید سیاست تحریف و تضعیف جواب نداده است، سناریوی نابودی انقلاب را طراحی کرد که برای موفقیت در این سناریو ابتدا کودتای نوژه (طرح مکمل حمله صدام به ایران) را به راه انداخت که به شکل عجیب و معجزه‌واری منجر به شکست شد و در نهایت تصمیم به سناریوی دوم در نابودی انقلاب که همان جنگ بود، گرفت و بدنبال کسانی بود که برای آغاز حمله به جمهوری اسلامی ایران مناسب باشند.

نقش محوری مردم در اداره جامعه‌

وی تصریح کرد: قطعا همان طور که تاریخ نشان داده است و در بیانات امامان معصوم (ع) و امام راحل نیز به آن اشاره شده است؛ نقش مردم در اداره جامعه، نقش محوری است و در پویایی جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی نیز این دو بال جمهوریت و اسلامیت باهم بودند که جواب می‌دهد.

رونده اذعان کرد: اگر مردم نباشند قطعا نمی‌توان حکومت تشکیل داد، چراکه حکومت مال مردم است و مردم باید حکومت تشکیل دهند.

جانباز هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: حکومت بدون مردم معنا ندارد و آن حکومتی درست و مدنظر انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام است، که در راس آن امام معصوم (ع) باشد، قانونش بر پایه قرآن و اداره آن نیز برعهده مردم باشد، بنابراین اگر مردم، آن زمان پای کار نبودند و در واقع همراه امام راحل نبودند، غائله تحریف جمهوری اسلامی محقق می‌شد؛ یعنی دشمن در آن رخنه می‌کرد و آن را به مسیری می‌کشاند که جزو اهدافش بود.

وی همچنین در خصوص جبهه مقاومت که محصول دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران است، به صراحت گفت: بعد از فروپاشی شرق و یکه تازی غرب، دنیا داشت به یک مسیر دیگری می‌رفت که جمهوری اسلامی ایران با تفکری نوین بوجود آمد و امید را در دل مسلمانان و انسان‌های آزادیخواه جهان روشن کرد؛ ایران دیگر زیربار زور نمی‌رفت و سلطه را قبول نداشت و این حرف برای خیلی از این ملت‌های آزاده، جذبه داشت و درواقع مقاومت از این جا شروع شد.

رونده گفت: ما، چون به گفته سردارمان حاج قاسم سلیمانی «ملت امام حسین (ع) هستیم»، همه این‌ها را از امام حسین (ع) آموخته ایم و درحال حاضر نیز در غزه و فلسطین این نسل توانسته یک سال در مقابل ابرقدرت‌ها و دنیای غرب با کمترین امکانات و تجهیزات مقابله و ایستادگی کند؛ نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه آمریکایی‌ها و اروپایی ها، با امکانات و تجهیزات پیشرفته خواستند این گروه کوچک را از بین ببرند که به اعتراف خودشان هنوز موفق نشده‌اند.

رزمنده عرصه مقاومت خاطرنشان کرد: این نسل، نسلی است که حاج قاسم سلیمانی آن را پروراند و تربیت کرد و یادم هست وقتی وارد عرصه مقاومت در لبنان و فلسطین شد، خیلی‌ها موافق نبودند که درگیر فلسطین شویم، اما حاج قاسم که از مکتب رهبر معظم انقلاب آموخته بودند، تاکید داشت که باید به آموزش و تربیت نسل جدید فلسطین اقدام کنیم.

این پیشکسوت جنگ ادامه داد: بنابراین نخستین درس دفاع مقدس که یک دانشگاه بزرگ سیاسی، امنیتی و نظامی بود، در غزه و سپس لبنان شکل گرفت؛ مردم و رزمنده‌های غزه عملا در مقابل دشمن یکسال مقاومت کردند که در تاریخ بی نظیر است و این نیست جز همان آموزه‌هایی که ما در دفاع مقدس آموختیم و به مسلمانان دنیا و آزادگان یاد دادیم.

انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ دارد

وی با بیان اینکه دفاع از اسلام و دفاع از حق، محوریت انگیزه رزمندگان اسلام در مقاومت است، گفت: اشتباه دشمن در محاسباتش این بود که نتوانست تشخیص دهد این انقلاب اسلامی که با آن مقابله می‌کند، سابقه هزار ساله در تاریخ دارد، فکر می‌کردند که با فشار و زور و ظلم می‌توانند کار را جلو ببرند و برای از بین بردنش همان سه سیاست غلط تحریف، تضعیف و نابودی و جنگ را دنبال کردند و وقتی دیدند که پیروز میدان شدیم سیاست‌های آنان ادامه پیدا کرد و سیاست نفوذ را در پیش گرفتند و رهبری معظم انقلاب همواره تاکید دارند که نباید اجازه دهیم پرچم نفوذ دشمن در کشور برافراشته شود.

پیشکسوت جبهه و جنگ به صراحت گفت: رهبر معظم انقلاب باور دارند که آمریکا دشمن اسلام و مسلمین است، اما حتی در جهان اسلام هنوز عده‌ای به این باور نرسیده اند که به تعبیر امام راحل این شیطان بزرگ، دشمن اصلی اسلام و انقلاب و ایران است.

نقشه دشمن برای نسل جوان

وی اضافه کرد: دشمن در جنگ نرم با نفوذ و شکاف بین نسل جوان و نوجوان جامعه و با به راه انداختن شبکه‌های فارسی زبان در جا‌های مختلف و فیلم‌ها و سریال‌های نامناسب و تبلیغات ضد فرهنگی، تلاش کرده که نسل جوان ما را با خود همراه کند.

رونده گفت: دشمن شروع به سیاست طراحی و نفوذ در دانشگاه ها، وزارتخانه‌ها و مجامع فرهنگی کرده و با تبلیغاتی که از طریق تلویزیون‌های مختلف انجام دادند نسل ما را برای خودشان آماده کرده اند و باید قبول کنیم که ما از این نسل غفلت کردیم و، چون درگیر در جنگ سخت بودیم به جنگ نرم کمتر توجه کردیم و هرچه در دوران جنگ رشد کردیم در این جنگ ضربه خوردیم و هنوز هم ضربه می‌خوریم.

آمادگی کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمن

رونده ابراز کرد: اما کشور ما برای مقابله با توطئه‌های رنگین دشمن، بیکار ننشسته و در این راستا کارگروه تخصصی تشکیل داده و خیلی از موفقیت‌ها هم انجام گرفته است و دستگاه‌های مختلفی توجه جدی به فضای مجازی و جنگ نرم دارند، تشکیلات بسیار مقتدری را برای این کار مامور کرده‌اند که شبانه روز کار می‌کنند؛ باید تلاش کنیم که با تبیین و روشنگری، نسل جوان‌مان را متوجه که این محاسبات غلط دشمن با هدف نابودی ما شکل می‌گیرد که آمریکا و نظام سلطه با هدف نابودی ما انجام می‌گیرد، بنابراین اگر در این کار برنامه ریزی مدونی داشته باشیم قطعا می‌توانیم امیدوار باشیم که دشمن به اهدافش نمی‌رسد، اما اگر کوتاهی کنیم دشمن به ما ضربه خواهد داد.

این جانباز دفاع مقدس گفت: معتقدیم که حق ضایع شدنی نیست و باطل در نهایت از بین رفتنی است، وظیفه ملت ما این است همان طوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نگذاریم پرچم دشمن توسط خودی‌ها در کشور ما برافراشته شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: جنگ غزه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار