رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش محیط زیست لرستان از تیمار و رهاسازی ١٠ فرد سنجاب ایرانی در زیستگاه‌های استان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش محیط زیست لرستان گفت: با هدف حفاظت و مدیریت از گونه‌های جانوری اداره کل حفاظت محیط زیست استان با همکاری خانه محیط زیست تیمار و بازپروری حیات وحش شهرستان بروجرد از دوستداران و فعالان محیط زیست تعداد ۱۰ فرد سنجاب ایرانی که در شهریور ۱۴۰۳ از تیمارگاه البرز به استان لرستان انتقال داده شده بودند در زیستگاه‌های جنگلی استان رهاسازی شدند.

محسن امیری افزود: اعضای خانه محیط زیست تیمار و بازپروری حیات وحش شهرستان بروجرد پس از بررسی و معاینات بالینی اولیه و کسب بهبودی کامل از وضعیت جسمانی سنجاب‌ها آنها را در زیستگاه‌های جنگلی استان رهاسازی کردند. امیری افزود: جنگل‌های زاگرس زیستگاه اصلی این گونه ارزشمند جانوری می‌باشند که متاسفانه افراد سودجو و قاچاقچیان حیات وحش این گونه ارزشمند را به عنوان حیوان خانگی زنده گیری و به کلان شهر‌ها قاچاق می‌کنند. 

رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش و مخصوصاً از خانواده‌های محترم درخواست نمود که به هیچ عنوان گونه جانوری حیات وحش را از قاچاقچیان خرید نکنند و به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنند؛ چرا که با این کار به حفظ حیات وحش کشور عزیزمان ایران کمک خواهند نمود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.