مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به تشدید بارش و وقوع توفان در استان تهران برای فردا ۷ مهر ماه هشدار هواشناسی سطح قرمز صادر کرده ایم.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب شاهد رگبار باران در برخی از مناطق شمالی کشور خواهیم بود گفت:  برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال کردستان، سمنان و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گلستان بارش باران، وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی  بابیان اینکه  فردا شنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود گفت: همچنین گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق روز گذشته به صورت پراکنده برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را نیز در بر خواهد گرفت و بارش در ارتفاعات البرز مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.

وی اظهار کرد : روز یکشنبه در استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین و سمنان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور نیز همین وضعیت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، شرق گیلان، شمال استان‌های قم، همدان و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت: اما روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ضیائیان همچنین از هشدار هواشناسی  قرمز برای استان تهران خبر داد و گفت: فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری های محلی در سطح استان تهران تشدید می شود و  این شدیدترین شرایط جوی استان از ابتدای سال تا کنون است.

وی ادامه داد: براساس این هشدار از اوایل وقت شنبه برای دامنه ها و ارتفاعات استان تهران به ویژه در نیمه شمالی «رگبارشدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش دما، بارش برف در ارتفاعات بالادست» در سطح هشدار قرمز انتظار می رود.

او گفت:این شرایط اثرات مخاطره آمیز زیادی مانند بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها، شکل گیری روان‌آب و سیلاب و سقوط سنگ در پی دارد.

وی همچنین نسبت به احتمال رانش کوه در مناطق کوهستانی، مه گرفتگی و کاهش شعاع دید، بارش برف و گاهی کولاک برف در قله ها، وزش باد بسیار شدید و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

خبرنگار:محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار