با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی مرمت و بازسازی سد قیصریه مهربان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در آیین آغاز مرمت و بازسازی سد قیصریه مهربان گفت:سد مخزنی قیصریه سد مخزنی خاکی است که حدود ۲۵ سال قبل احداث شده است و این سد نیاز به مرمت و بازسازی داشت.

 غفارزاده گفت:برای اینکه آبگیری از ۲ میلیون مترمکعب به ۴ میلیون مترمکعب برسد نیاز به علاج بخشی و دیواربندی داشت و طراحی‌های لازم انجام شد تا امسال بتوانیم تا زمان فصل آبگیری کار را تمام کنیم.

وی افزود:برای مرمت و بازسازی این سد ۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی در نظر گرفته شد و امیدواریم با اتمام این پروژه بزرگ در رونق کشاورزی موثر باشیم.

نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از مطالبات جدی منطقه مهربان در روستای قیصریه ترمیم آبگیر این سد بود و با تخصیص اعتبار صورت گرفته می‌توانیم ظرفیت این سد را دو برابر کنیم.

نصیرپور گفت:در روستای بافتان مجوز لازم سال‌های قبل صادر شد ولی عملیاتی نشد با حل مشکل این سد در منطقه شاهد آبگیری در دشت سراب خواهیم بود.

وی افزود:باتوجه به مشکل آب شرب در شهرستان سراب با هماهنگی انجام شده و با ایجاد سد آلان و برآغوش در بخش مهربان و سد میراکوه در بخش مرکزی سراب و با اخذ مجوز‌های لازم جهت عملیاتی شدن امیدواریم بتوانیم مشکل آب شرب و آب کشاورزی را بر طرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.