کشت پاییزه محصولات کشاورزی در نزدیک به ۵۶۰ هزار هکتاراز زمین‌های استان گلستان با اولویت گندم و دانه روغنی کلزا آغاز شد.

گلستان ۱۵۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و باغی دارد که با فعالیت در ۶۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ، این استان را در ردیف استان‌های نقش‌آفرین در امنیت غذایی کشور قرار داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: طبق گزارش کارشناسان هواشناسی، فصل پاییز امسال، کم باران خواهد بود و در این شرایط بهتر است بهره برداران در زراعت محصول پاییزه، رعایت تناوب کشاورزی، مدیریت کشت بعد از بارندگی، استفاده از بذور اصلاح شده و همچنین کشاورزی حفاظتی را مورد توجه قرار دهند.

علی‌اکبر مهمقانی‌نوده اظهار کرد: جهادکشاورزی گلستان با مسئولان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، هماهنگی لازم را انجام دهند تا ارقام محصولات کشاورزی، شیوه‌نامه زراعت، تقویم زراعت و مصرف کود‌های شیمیایی و بذور اصلاح شده در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

به گفته وی امسال ۴۲ هزار تُن بذر گندم مورد نیاز کشت در گلستان تهیه شده و کار بوجاری آن در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان افزود: برای زراعت جو در استان هم ۲ هزار و ۵۰۰ تُن بذر و برای کشت کلزا نیز ۸۰ تن بذر تامین شد.

وی اظهار امیدواری کرد کشاورزان برای کشت پاییزه مشکلی برای تهیه بذر نداشته باشند.

مهقانی‌نوده در خصوص توزیع کود شیمیایی برای زراعت پاییزه، نیز گفت: توزیع کود شیمیایی به بهره‌برداران طرف قرارداد براساس الگوی کشت بوده و از چند روز قبل سامانه توزیع کود شیمیایی برای ثبت اطلاعات و دریافت کود فعال شده است.

مهقانی‌نوده از بهره‌برداران گلستان خواست اطلاعات کشاورزی خود را به صورت کامل و شفاف در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی استان ثبت کنند تا در زمان فروش محصول مازاد برنیاز به دولت، دچار مشکل نشوند.

 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.