لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و قرار است فینال این رقابت‌ها به صورت سه برد از پنج بازی برگزار شود.

سی وهشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه یازدهم مهر با حضور ۱۳ تیم آغاز می‌شود.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد. مراحل یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد، اما قرار است فینال رقابت‌های امسال برای نخستین بار به شکل سه برد از پنج دیدار برگزار شود.

در لیگ برتر سال ۱۴۰۳ دیدار‌های مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار، به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست، در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز در دو مسابقه، به فینال صعود کنند.

بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال، قرار است فینال سی‌وهشتمین دوره لیگ برتر مردان ایران برای نخستین بار به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار شود.

در مجموع ۳۷ دوره برگزار شده این رقابت‌ها، ۲۰ دوره صدرنشین جدول مرحله گروهی به عنوان قهرمانی معرفی شده است، در سه دوره چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و قهرمان از بین آنها معرفی شده است و در ۱۳ دوره نیز هشت تیم برتر جدول به مرحله پلی‌آف صعود کردند که در نهایت تیم‌های اول تا سوم مسابقات مشخص شدند. یک دوره نیز مسابقات به دلیل شیوع کرونا ناتمام مانده است.

از سوی دیگر در چهار دوره لیگ برتر مردان مسابقات پلی‌اوت برگزار شده است که در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۸۹، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بوده است.

لازم به ذکر است اطلاعات ارائه شده در این گزارش‌ها بر اساس مستندات قابل دسترسی در آرشیو فیزیکی و دیجیتالی رسانه‌ها است و دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال از ارائه هر نوع اطلاعات مستند برای تکمیل گزارش‌ها استقبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار