مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: تجارت خارجی این در نیمه نخست سال جاری از نظر وزنی شاهد رشد ۲۴ درصدی و از لحاظ ارزش ارزی شاهد رشد ۳۰ درصدی بود.

قاسم مطلبی این رشد در تجارت خارجی شامل صادرات، واردات و ترانزیت بوده است اظهار کرد: در این مدت طی ۶ هزار ۳۱۱ فقره اظهارنامه به وزن ۲۸۴ هزار تن به ارزش ۱۴۶ میلیون دلار، کالا صادر شده است.

وی اضافه کرد: صادرات کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۱ درصد و از نظر ارزشی ۲۱ درصد رشد داشته است 

مطلبی یادآور شد: عمده مقاصد کالاهای صادراتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه کشورهای عراق ، افغانستان ، هلند ، هند ، پاکستان ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، اذربایجان ، چین ، روسیه است .

وی در خصوص آمار واردات کالاها نیز اظهار کرد: امسال بیش از ۲ هزار فقره اظهارنامه وارداتی به وزن ۱۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۹۳ میلیون دلار واردات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۷ درصد رشد داشته است .

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد کالاهای وارداتی از این گمرک سامل نهاده های تولید ، مواد اولیه ، ماشین الات خط تولید ، و کالاهای واسطه ای تولید است .

وی عمده مبداهای وارداتی از این گمرک را کشورهای امارت متحده عربی ، چین ، ترکیه ، عراق ، قطر ، هند ، تایلند ، اکوادور ، روسیه ، و یونان اعلام کرد

مطلبی گفت: ارئه تسهیلات لازم و به موقع به واحد های تولیدی با نگاه رشد ، توسعه و رونق واحد های تولیدی در نشست های ماهیانه اعضاء محترم ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی، اتاق بازرگانی شهرستان باعث شده واحد های تولیدی ترخیص قطعی اکثر مواد اولیه ، ماشین آلات خط تولید را به گمرک منطقه ویژه کاوه ترانزیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ترانزیت نیز رشد ۳۱ درصدی در وزن کالاها و ۴۲ درصدی در ارزش کالاهای مقصد به ثبت رسیده که گویای علاقه مندی واحدهای تولیدی به ترخیص قطعی از این گمرک است .

گمرک کاوه در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ در راستای ارائه خدمات گمرکی و انجام تشریفات مرتبط با کالای صادراتی و وارداتی صاحبان صنایع و فعالان تجاری فعالیت خود را شروع کرده است.

هم اکنون در شهرستان ساوه یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد که با این میزان اشتغال حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

برچسب ها: گمرکات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.