فرماندار بیله‌سوار مغان از کسب رتبه اول این شهرستان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان اردبیل خبر داد.

صاحبعلی اصغری امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بیله‌سوار با اعلام این خبر گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان با همکاری ۳۶ کارشناس بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.
فرماندار بیله‌سوار مغان افزود: امسال هم ۸۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزار‌ها قرار گرفته و ۱۵ هزار تن بذر بین کشاورزان توزیع خواهد شد که تاکنون پنج هزار تن توزیع شده است.
او با بیان اینکه طرح جهش تولید در مزارع و دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش کشاورزی انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت پاییزه گندم و یک هزار و ۵۴۴ هکتار به کشت کلزا اختصاص یابد.
اصغری در زمینه خرید محصول کشت بهاره سویا هم بیان کرد: امسال حدود ۲ هزار و ۳۷۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سویای بهاره اختصاص یافته بود و پیش‌بینی می‌شود ۶ هزار تن سویا برداشت شود.
فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: نرخ خرید سویا ۳۶۰ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ آبان کار خرید محصول در ۲ مرکز خرید بیله‌سوار و جعفرآباد آغاز شود.
اصغری بر لزوم استانداردسازی باسکول‌ها و اطلاع‌رسانی به کشاورزان در زمینه ثبت در سامانه پهنه‌بندی تاکید کرد.
او سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را ۷۴ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: پارسال حدود ۱۶۶ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد که از این میزان ۱۲۴ هزار تن تحویل مراکز خرید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.