معاون گردشگری البرز از برگزار شدن تور آشناسازی شهروندان و علاقه‌مندان با جاذبه‌های گردشگری برغان خبر داد.

 علیرضا فلاح‌پور گفت: به مناسبت هفته گردشگری تور رایگان بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی روستای برغان برای علاقه‌مندان برگزار شد در این بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری برغان از جمله حسینیه اعظم که با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال محل برگزاری مراسمات مذهبی و تعزیه ایام محرم در چند قرن اخیر است، دیدن کردند. 
او افزود: همچنین گردشگران از بافت روستای برغان که به عنوان یکی از روستا‌های گردشگری کشور مورد توجه قرار دارد و در صورت تامین زیرساخت‌ها گزینه ثبت به عنوان روستای جهانی گردشگری است، بازدید کردند. 
به گفته فلاح‌پور در این تور همچنین از پل تاریخی برغان و درخت چنار کهنسال برغان که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ سال قدمت دارد بازدید شد و کارشناس گردشگری اداره کل به ارائه توضیحات کامل در مورد هر یک از آثار پرداخت.
 
معاون گردشگری البرز گفت: همچنین در این هفته تور بازدید انجمن معلمان تاریخ تهران از کاروانسرای ینگی امام برای آشنایی بیشتر این افراد با این کاروانسرا که سال گذشته در پرنداه کاروانسر‌های ایرانی به ثبت جهانی رسید، برگزار شد.
 علیرضا فلاح پور اظهار کرد: در این تور حدود چهل نفر از معلمان تاریخ از نزدیک از کاروانسرای تاریخی ینگی امام بازدید کردند و با سیر تاریخی این بنا آشنا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.