مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: پنج هزار و ۳۳۷ معلول دارای آسیب شنوایی در استان شناسایی شده که از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

حسین رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تمرکز سازمان بهزیستی در قالب برنامه پیشگیری از معلولیت است که در این راستا، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان، شیرخواران و کودکان سه  تا پنج سال انجام می‌شود.

وی افزود: نوزادان در بدو تولد از طریق پایگاه‌های شنوایی توسط این سازمان غربالگری و نوزادانی که مشکل در شنوایی داشته باشند به مراکز تخصصی جهت ارزیابی تشخیص و درمان ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی  کردستان با بیان اینکه این استان از استان‌های برتر کشور در پوشش بیمه و ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی است، افزود: سال گذشته ۵۸ هزار نوزاد و کودکان سه تا پنج ساله را تحت پوشش غربالگری این سازمان قرار گرفتند که از این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ فرد مشکوک به کم شنوایی و ناشنوایی بودند و به مراکز درمانی تخصصی برای تشخصی و درمان ارجاع داده شدند.

رسولی با اشاره به خدماتی که به افراد کم شنوا و ناشنوا ارائه  می‌شود افزود:  تعویض سمعک، برنامه توانبخشی و توانمند سازی، درمان و شرکت در مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی، هنری از جمله  برنامه هایی است که کمک می کند تا کودکان دارای کم شنوایی و ناشنوا بتوانند ارتباط خود را با جامعه حفظ کنند.

وی به برنامه‌های توانبخشی درمراکز روزانه و کلینک‌های توابخشی به گفتار درمانی که خود سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد اشاره کرد وگفت: روانشناسی، فعالیتهای ورزشی و هنری و  شنوایی سنجی از دیگر خدمات این سازمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.