استاندار کرمان گفت: مهندسین رزمی جهاد، کار پشتیبانی در جنگ تحمیلی را برعهده داشتند.

سی و چهارمین یادواره شهدای مهندسی رزمی هشت سال دفاع مقدس در استان کرمان امروز شنبه ۷ مهر ماه با حضور استاندار کرمان، معاون توسعه مدیریت استاندار، مدیران، خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان تیپ ۶۲ خیبر جهاد سازندگی در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این مراسم گفت: خط شنکی اول برای دوستان جهاد بود. جایی که رزمندگان در عملیات‌ها در سنگر‌ها پناه می‌گرفتند دوستان جهاد در بالای ماشین‌های سنگین کار بزرگی انجام می‌دادند و راه را برای رزمندگان باز می‌کردند.
 
وی افزود: مهندسین رزمی جهاد، کار پشتیبانی را در جنگ داشتند و در همه لحاظ کار سخت و بزرگی مخصوصا در آخرین روز‌های جنگ انجام دادند.

فداکار در خصوص چاپ زندگینامه شهدای دفاع مقدس گفت: کتاب شهدا ادامه دهنده راه شهدا است و چاپ کتاب‌ها باعث ماندگاری خاطرات شهدا خواهد بود؛ لذا حفظ خاطرات و جمع‌آوری و انتقال آن به نسل جدید کار بزرگ و اثرگذاری است. 

‌علی کارنما، فرمانده تیپ مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس نیز در سخنان خود تاریخ جنگ را تکرار خاطرات دانست و به تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: دفاع مقدس دو بعد توصیفی و تبیینی دارد که بهتر است این دو زمینه را بشناسیم و به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: دشمن با برنامه‌ریزی وارد جنگ شد و سازمان مهندسی قوی داشت. حضور نیرو‌های جهاد در جبهه و در عملیات ثامن‌الائمه و حصر آبادان، وحشت عجیبی در دل دشمن ایجاد کرد و باعث آزادی شهر و روستا شد. 

کارنما با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: جنگ دفاع از ارزش‌ها بود و روح معنویت را زنده کرد، استفاده از وصیت نامه شهدا برای ادامه راه شهدا مهم است.
در این آیین، کتاب "سقای دشت کوچ" زندگینامه شهید "محمد آرمان" به قلم مهری پورمنعمی، توسط استاندار و خانواده این شهید رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار