مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: پس از پیگیری‌ها و طی فرآیندهای لازم مجمع خیرین مهارتی در این استان با هدف فراهم سازی گفتمان مهارتی تشکیل شد.

محمدرضا انصاری روز شنبه در جلسه مجمع خیرین مهارتی با بیان اینکه خیرین در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند موجب ثمرات خوبی شده‌اند، گفت: فعالیت مجمع خیرین مهارتی که در زمینه مهارت آموزی به جوانان برای ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی ماهر کشور است، برکات فراونی دارد.

وی با اشاره به اهداف شکل گیری این مجمع در استان، اضافه کرد:گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، بسیج عمومی برای جلب مشارکت جهت گسترش نهضت مهارت افزایی و توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در سطح استان از جمله این اهداف است.

این مسوول، نیازسنجی و استعدادیابی ظرفیت های مهارتی، مشارکت در تربیت نیروی کار، حمایت از مسابقات مهارتی، تلاش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، تولید محتوای پژوهش های کاربردی و تدوین اسناد حرفه ای و منابع آموزشی را از دیگر اهداف مجمع ذکر کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی(صنایع و صنوف) در راستای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خروج نیروی ماهر از کشور از دیگر اهدافی است که از سوی مجمع پیگیری خواهد شد.

انصاری افزود: احداث، تکمیل طرح های نیمه تمام، نوسازی، تعمیر، تجهیز، نگهداری و تامین مواد مصرفی و ابزارآلات مورد نیاز کارگاه های آموزشی از اهداف تعیین شده این مجمع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان همچنین روش اجرای اهداف را از طریق جذب کمک های نقدی و غیرنقدی مشتمل بر خرید تجهیزات، مواد مصرفی، ابزار آلات، وقف و هبه ساختمان و زمین (اموال منقول و غیر منقول)،ارائه خدمات آموزشی، احداث، تعمیر، بازسازی و توسعه مراکز آموزشی و حمایت از مسابقات مهارتی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره و پیشنهاد برای کیفی سازی امور مرتبط با هدف و اجرای طرح های آموزش مهارتی و کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای(دولتی و غیردولتی) و موسسات و سازمان های مردم نهاد و برگزاری گردهمایی، سمینار، کنفرانس و جشنواره های تخصصی از دیگر موارد برای تحقق اهداف این مجمع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.