مجری طرح توسعه گلخانه‌ها گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان برنامه هفتم تولید محصولات گلخانه‌ای به ۱۰ میلیون تن برسد.

مهدی لطفی زاده مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکنون ۲۷ هزارهکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد شده و همواره در برنامه هفتم پیش‌بینی شده است که تولید محصولات گلخانه‌ای از ۳.۴ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن برسد.

به گفته او، براساس سند اقتصاد مقاومتی سیاست گذاری براین است که سطح گلخانه‌های کشور به عدد ۴۸ هزار و ۳۲۰ هکتار برسد که ۲۷ هزارهکتار محقق شده و درخصوص مابقی آن در تلاشیم تا  اهداف این سند تا پایان برنامه محقق شود.

لطفی زاده ادامه داد: در برنامه ۵ ساله هفتم برنامه ریزی شده که ۷۴ همت منابع مالی مورد نیاز توسعه گلخانه در سطح کشور توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شود و بخشی هم تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها باید در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات گلخانه ای افزود: با توجه به موقعیت کشور ایران و شرایطی که در بحث امکان صادرات به کشورهای مختلف از جمله همسایگان و کشورهای منطقه اوراسیا داریم، صادرات محصولات گلخانه ای یکی از برنامه های اولویت دار است.

او با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ هزارتن محصولات گلخانه ای به بازارهای هدف صادر می شود، گفت: افزایش تولید در واحد سطح و محیط های کنترل شده ای با هدف صادرات انجام دهیم به طوریکه در ۴ ماهه نخست امسال ۱۵۰ میلیون دلار محصولات گلخانه ای صادر شده است.

لطفی زاده با بیان اینکه ارتقای بهره وری در واحد سطح و کاهش مصرف منابع آبی از جمله سیاست های توسعه گلخانه هاست، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، تولید در محیط های کنترل شده بهره وری آب را ۱۰ برابر نسبت به فضای باز ارتقا می دهد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار