رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ پرونده قتل در این استان از ابتدای امسال تاکنون به سازش ختم شده است.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عصر امروز در جلسه پیگیری برنامه‌ها و اقدامات هیأت‌های بازرسی حفظ حقوق شهروندی گفت: سازش حدود ۳۰ فقره قتل عمد در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ مصداق بارز توجه به حقوق بشر و شهروندی است.

وی ادامه داد: این سازش‌ها در واقع صلح و سازش را به شهروندان هدیه می‌کند و مانع سلب حیات فردی دیگر می‌شود.

وی افزود: آخرین وضعیت عملکرد هیأت بازرسی حقوق شهروندی یکی از امور مهم مورد توجه مسئولین عالی قوه قضائیه بوده که حفاظت و صیانت از حقوق شهروندی مراجعین به دستگاه قضایی نیز از تکالیف این سیستم است.

عتباتی با بیان اینکه بستر‌های مراجعه راحت و دسترسی آسان به مدیران قضایی در استان فراهم است، تأکید کرد: به این منظور علاوه بر دیدار‌های روزانه با مراجعان ملاقات‌های مردمی مداوم هم در دادگستری و هم در مساجد، مصلی‌ها و حوزه‌های قضایی در زمان بازدید از حوزه‌ها برقرار است.

وی با اشاره به بازدید‌های منسجم و منظم از زندان‌های استان و نحوه خدمت رسانی به زندانیان افزود: سال جاری این بازدید‌ها مکرر توسط بازرسان دستگاه قضایی اعمال می‌شود و این روتد متداول نیز است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی  همچنین تاکید کرد: باید بازرسی‌های حقوق شهروندی قاعده‌مند و بر اساس برنامه ریزی و مدیریت شده باشد و نتایج و بازخورد‌های بازرسی‌ها مرتب به مرکز گزارش شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.