مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: امسال ۷۵۱ هزار نوبت راس دام سنگین و سبک در این شهرستان علیه بیماری‌های واگیر و مشترک دامی مایه‌کوبی شد.

عباس آغاز مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در قالب چند طرح مایه‌کوبی دام‌ها، در چند نوبت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری‌های استراتژیک دامی از جمله شاربن، تب برفکی، برسولوز (تب مالت)، لمپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

وی اضافه کرد: امسال در بخش دام سبک و در طرح آبله‌های گوسفندی ۱۳۱ هزار و ۴۴۷ راس، بروسلوز گوسفندی یا تب مالت ۵۶ هزار و ۸۰۵ راس، تب برفکی گوسفندی ۱۰۳ هزار و ۸۹۸ راس، طاعون نشخوار کنندگان کوچک ۲۲۷ هزار ۳۵۱ راس و شاربن گوسفند و بز ۱۰۶ هزار و ۳۵ راس مایه‌کوبی شد.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد ادامه داد: در بخش دام سنگین نیز در طرح‌های تب برفکی گاوی ۱۹ هزار و ۶۱ راس، شاربن گاوی پنج هزار و ۴۳۰ راس، بروسلوز گاوی هفت هزار و ۳۲۳ راس مایه کوبی شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین همچنین در قالب طرح هاری یک هزار و ۵۶۸ قلاده سگ در مناطق روستایی این شهرستان مایه کوبی شده است.

وی از دامداران خواست از هرگونه جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.