مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای از حدود ۵ هزار هکتار مزارع استان آغاز شده و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

مهدیه فلاح مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در سال زراعی جاری هزار و ۳۵۵ هکتار ذرت دانه ای و ۳ هزار و ۵۳۷ هکتار ذرت علوفه ای در مزارع استان کشت شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد ذرت دانه ای در واحد سطح ۱۲ تن در هکتار و ذرت علوفه ای ۶۵ تن در هکتار است و پیش بینی می شود از این مزارع بیش از ۱۶ هزار تن ذرت دانه ای و بیش از ۲۲۹ هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.

وی ادامه داد: بیشترین ارقام کشت شده شامل رقم های ۷۰۴، ۷۰۳، ماکسیما، سیمون و BC۶۷۸، والبوم و مای بوده و بیشترین سطح زیر کشت مختص شهرستان های ارومیه، میاندوآب و پلدشت است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام و طیور درسطح استان و همچنین استان های همجوار مورد استفاده قرار می گیرد و از جایگاه ویژه ای در تغذیه دام و طیور برخوردار است.

فلاح گفت: به منظور آشنایی کشاورزان با ارقام جدید و زودرس و روش های بهینه مصرف آب، طرح مقایسه ارقام و استفاده از نوار تیپ در روستای چیچکلوی منصور شهرستان ارومیه با استفاده از ۴ رقم ۷۰۳، سیمون، والبوم و BC۶۷۸ اجرا شده است که نتایج آن در اختیار کشاورزان قرار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.