دانشیار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل در حمایت از فلسطین، دفاع از حقوق ملت ایران و زیر سوال بردن تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران در راستای مبانی انقلاب اسلامی بود.

دکتر ابوالفضل توسلی با اشاره به سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: رئیس‌جمهور در این مجمع علاوه بر دفاع از حقوق مردم ایران، با محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر را افشا کرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اهمیت وفاق ملت و دولت برای نقش آفرینی در کاهش مناقشات بین‌المللی، افزود: طبق اعلام رئیس جمهور ما حامل پیام صلح و امنیت هستیم، بنابراین همگان باید با وفاق و همدلی و حمایت از دولت این مسیر را ادامه دهیم تا شاهد کاهش معضلات و مناقشات باشیم.

دانشیار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موضع صریح رئیس‌جمهور در سازمان ملل نشان داد که ایران همیشه به دنبال تحقق صلح و ثبات در منطقه و جهان است، ادامه داد: بحث تحریم ها، هوشمندانه در سازمان ملل مطرح شد و موضع پزشکیان در قبال متجاوزان شفاف بود.

وی با اشاره به یکی از نکات مهم دکتر پزشکیان در سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران هیچگاه شروع کننده جنگ، متجاوز به کشور‌های دیگر نبوده، اما مورد تحریم قدرت‌ها قرار گرفته، گفت: پزشکیان در نخستین حضور خود در سازمان ملل از شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور خدمت یاد کرد که اقدام بسیار ارزشمند و قابل احترامی بود، از سوی دیگر تاکید بر اعمال تحریم‌های ظالمانه در حق مردم ایران نکته حائز اهمیتی بود که این تحریم‌ها نیز باید برداشته شود.

توسلی با بیان اینکه سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل؛ متوازن، سنجیده و منطقی بود، اظهار کرد: به گفته دکتر پزشکیان آمریکا عامل اصلی شکست برجام بوده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر نهاد‌های بین‌المللی رعایت ایران را نسبت به مفاد برجام تایید کردند، اما در نهایت آمریکا عهدشکنی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار