سرپرست اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۲ هزار و ۳۸۹ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای امسال تاکنون در نیشابور کشف و جمع آوری شده است.

الهه کارگزار گفت: ارزش این اقلام آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط شده بیش از ۷۲۵ میلیون ریال است که این محصولات از مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: با حضور مشترک پلیس امنیت و قاچاق و کارشناسان آرایشی و بهداشتی و اصناف مربوطه ، اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق از سطح عرضه جمع آوری می شود.

سرپرست اداره نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۰۰ بازدید از اصناف انجام و بیشترین اقلام جمع آوری شده شامل ریمل، رژلب، لاک ناخن، کرم پودر و عطر، خط چشم و شامپو بوده است.

کارگزار با تاکید بر اهمیت سلامت و کیفیت کالاهای آرایشی و بهداشتی و همچنین آگاه سازی شهروندان گرامی در خصوص الزام به دارا بودن برچسب اصالت افزود: شهروندان باید قبل از خرید محصولات به وجود برچسب اصالت کالا و کدپروانه بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و با استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ و آدرس الکترونیکیttac.ir برای ردیابی و شناسایی کالای قاچاق و اطمینان از ورود و نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی کالا اقدام کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند شکایات خود را از محصولات غیر مجاز به شماره تلفن ۴۳۳۵۲۳۱۲داخلی ۱۴۱ واحد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی نیشابور واقع در امام خمینی ۲۷ رو به روی دبیرستان فهیما اعلام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.