نشست «مسیر نخبگانی طلاب و مزایای آن» از سوی دفتر تحصیلات عمومی جامعه الزهرا (س) با حضور طلاب برنامه کوثر در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

خدیجه حسین‌زاده سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا (س) در این نشست گزارشی از تأسیس اداره نخبگان در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ ارائه و وظایف اداره نخبگان را در سه بخش شناسایی، حمایت و ارتقاء، رصد و پایش در مسیر نخبگی طلاب از مستعدان تا برگزیدگی را مطرح کرد.

او در عرصه شناسایی طلاب استعداد برتر افزود: دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی (شرط معدل، شرط سنی و انجام مصاحبه علمی و شخصیتی) برای طلاب در نظر گرفته می‌شود و طلاب سطح دو، دو بار مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا (س) گفت: برای طلاب کوثر، مصاحبه علمی و شخصیتی که انجام می‌شود، مورد تأیید اداره نخبگان است و این مصاحبه‌ها در کارگروه اداره نخبگان و کمسیون مرکز نخبگان حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت طلاب به مستعدان الف و ب، نخبگان و برگزیده‌ها تقسیم می‌شوند.

سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا (س) با اشاره به عرصه حمایت، تصریح کرد: با توجه به نوع شناسایی، طلاب از دو دسته حمایت‌های مادی و معنوی از قبیل دو برابر شدن بن هدفمندی طلاب، اردو‌های زیارتی، وام رایانه، کمک هزینه‌های تحصیلی و سایر مزایا برخودار خواهند شد.

حسین‌زاده عنوان کرد: برای اینکه طلاب از حمایت برخودار شوند، مرکز امور نخبگان حوزه موظفی‌هایی را برای طلاب در عرصه‌های مختلف تعریف کرده است.

سرپرست اداره کل دانش آموختگان و نخبگان جامعه الزهرا (س) در عرصه رصد و پایش، تصریح کرد: طلاب سطح دو برای تداوم نخبگی لازم است اُفت معدل نداشته باشند، موظفی‌های خود را انجام دهند و همه آنها را در سامانه https://monh.ir/ بارگذاری کنند.

برچسب ها: طلاب ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار