وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن با هر اقدامی که به خصومت و تشدید تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند، مخالف است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن با هرگونه نقض حاکمیت لبنان به دنبال موج ویرانگر حملات هوایی اسرائیل که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله شد، مخالف است.

این وزارتخانه اعلام کرد: چین با نقض حاکمیت و امنیت لبنان مخالف است، با هرگونه اقدام علیه غیرنظامیان بی گناه مخالف است و این حملات را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود افزود که با هر اقدامی که به خصومت و تشدید تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند، مخالف است. تنش بین لبنان و اسرائیل سرریز درگیری غزه است. اولویت اصلی اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پایان دادن به جنگ در غزه در اسرع وقت و حفظ جدی صلح و ثبات در خاورمیانه است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که نباید در دستیابی به آتش بس تاخیری وجود داشته باشد.

مقامات بین‌المللی در روز‌های اخیر بار‌ها خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شده‌اند؛ اما رژیم صهیونیستی در همین حال به حملات تجاوزکارانه خود در غزه و لبنان ادامه می‌دهد. 

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت در طول جمعه شب ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت. بر اثر این حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند.

جنبش حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرده است که «به جهاد خود در مقابله با دشمن ادامه می‌دهد».

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار