در روز پنجم و پایانی نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان، جوانان کشورمان موفق به کسب ۳ مدال طلا شدند.

نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از صبح روز چهار‌شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در برونئی به صورت رسمی آغاز شد.

امروز یکشنبه (۸ مهرماه ۱۴۰۳) و در روز پنجم و پایانی این پیکارها، در وزن ۵۲- کیلوگرم دختران، "یکتا ادیبی" در دیدار نهایی با "لو جیاجی" از چین پیکار کرد و با یک نمایش کم نظیر موفق شد ضمن شکست حریف خود به مدال طلای این دسته وزنی دست یابد و قهرمان جهان شود.

وی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم با "چین نگوین" از ویتنام دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. حریف ادیبی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل او حضور نیافت و نماینده کشورمان به فینال رسید. مدال‌های این دسته وزنی توسط مهدی علی‌نژاد، عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو و نایب رئیس فدراسیون ووشو آسیا اهداء شد.

همچنین ر وزن ۵۶-کیلوگرم دختران، "ساغر حسین‌زاده" در دیدار نهایی به مصاف "آن فونگ تا" از ویتنام رفت و با یک نمایش خوب و مقتدر ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار قدرتمند به مقام نخست و مدال طلای پیکار‌های قهرمانی جهان دست یافت.

این برتری در حالی به دست آمد که نماینده ویتنام در مرحله نیمه‌نهایی حریف چینی خود را شکست داده بود. حسین‌زاده پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم با "جمیلی پریرا" از برزیل دیدار کرد و با نمایشی زیبا در دو راند متوالی حریف خود را شکست داد و راهی مرحله بعدی شد. وی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف "حبیبا رامادان" از مصر رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دیدار نهایی شد.

در پایان در وزن ۶۰- کیلوگرم، دختران "دیانا رحیمی" در دیدار نهایی این وزن به مصاف "ما میائجی" از چین رفت و با نمایشی عالی ضمن کسب برتری مقابل حریف قدرتمند خود به مدال طلای جهان دست یافت.

وی پس از برتری مقابل "مناتلا محمد" از مصر در مرحله نخست، در دور دوم هم موفق ظاهر شد و "آنا شاتسکا" از اوکراین را شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد. رحیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف "دیویانشی" از هند رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی فینال شده بود.

گفتنی است؛  امروز در وزن ۴۸- کیلوگرم پسران، علیرضا زمانی در دیدار نهایی به مصاف شائوریا از هند رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مقام دوم و مدال نقره این پیکار‌ها دست یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار