حمام تاریخی چهارسوق شهرستان آذرشهر با هدف حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری و محل نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی مرمت شد.

حمام تاریخی چهارسوق پس از چندین دوره مرمت و سامان‌دهی به عنوان یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی آذرشهر و با هدف توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی افتتاح و بازگشایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حمام تاریخی به عنوان نمادی از فرهنگ و معماری استان در کنار امکان پذیرش گردشگران به‌ عنوان مکانی ویژه برای اطلاع رسانی گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی به ویژه هنر ممقان‌دوزی به ثبت رسید گفت: این اثر در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

 حمزه‌زاده افزود: افتتاح این بنا در راستای حفاظت از میراث فرهنگی تاثیر بسزایی در حفظ تاریخ و هویت بومی منطقه دارد و چنین پروژه‌هایی به معنای حفظ بنا‌های تاریخی برای نسل‌های آینده و تبدیل آنها به جاذبه‌های گردشگری حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال در روند اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده است که از سرخط‌های عملیات مرمتی این بنای تاریخی می‌توان به کف‌سازی، ساماندهی محوطه و مرمت دیوار‌ها اشاره کرد که به حفظ ساختار تاریخی و جذابیت این مکان کمک کرده است.

حمزه زاده یادآور شد: به واسطه این تلاش‌ها حمام چهارسوق با چهره‌ای نوین و در عین حال اصیل آماده استقبال از گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه حمام چارسوق آذرشهر مربوط به اواخر دوره قاجار و یکی از بنا‌های شاخص معماری سنتی ایران است گفت: این حمام که به عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی آذرشهر شناخته می‌شود، با حفظ و احیای ارزش‌های تاریخی خود به‌عنوان جاذبه‌ای فرهنگی نقش محوری در توسعه گردشگری منطقه ایفا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.