حمام تاریخی چهارسوق شهرستان آذرشهر با هدف حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری و محل نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی مرمت شد.

حمام تاریخی چهارسوق پس از چندین دوره مرمت و سامان‌دهی به عنوان یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی آذرشهر و با هدف توسعه گردشگری و حفاظت از میراث‌فرهنگی افتتاح و بازگشایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حمام تاریخی به عنوان نمادی از فرهنگ و معماری استان در کنار امکان پذیرش گردشگران به‌ عنوان مکانی ویژه برای اطلاع رسانی گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی به ویژه هنر ممقان‌دوزی به ثبت رسید گفت: این اثر در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

 حمزه‌زاده افزود: افتتاح این بنا در راستای حفاظت از میراث فرهنگی تاثیر بسزایی در حفظ تاریخ و هویت بومی منطقه دارد و چنین پروژه‌هایی به معنای حفظ بنا‌های تاریخی برای نسل‌های آینده و تبدیل آنها به جاذبه‌های گردشگری حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال در روند اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده است که از سرخط‌های عملیات مرمتی این بنای تاریخی می‌توان به کف‌سازی، ساماندهی محوطه و مرمت دیوار‌ها اشاره کرد که به حفظ ساختار تاریخی و جذابیت این مکان کمک کرده است.

حمزه زاده یادآور شد: به واسطه این تلاش‌ها حمام چهارسوق با چهره‌ای نوین و در عین حال اصیل آماده استقبال از گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه حمام چارسوق آذرشهر مربوط به اواخر دوره قاجار و یکی از بنا‌های شاخص معماری سنتی ایران است گفت: این حمام که به عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی آذرشهر شناخته می‌شود، با حفظ و احیای ارزش‌های تاریخی خود به‌عنوان جاذبه‌ای فرهنگی نقش محوری در توسعه گردشگری منطقه ایفا خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار