نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه برغم شهادت سید حسن نصرالله راه مقاومت همچنان ادامه دارد،گفت: اگرچه شهادت شهید نصرالله یک صدمه بزرگ است؛ اما به طور قطع راه مقاومت سد نخواهد شد.

آیت‌الله مصطفی محامی  ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، بیان کرد: این شهید بزرگوار یک انسان مومن، باورمند به اسلام، انقلاب، مقاومت و بسیار اخلاقی، متواضع، دغدغه‌مند، با نگاه تمدن اسلامی و بسیار اهل ایثار و از خودگذشتگی بود.

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله فردی بسیار پر کار بود و هنگامی که ما خدمت ایشان رسیدیم با وجود تعداد بالای جلسات ما را تا درب خروج بدرقه کرده و اخلاق، تواضع داشتند و صفات اخلاقی ایشان درس‌های زیادی به همراه داشت.

امام جمعه زاهدان گفت: هنگام شهادت فرزند شهید سیدحسن نصرالله اسرائیلی ها در ابتدا گمان نمی‌کردند فرزند فرمانده ارشد حزب‌الله در میان رزمندگان بوده و در جنگ شرکت کند و در همان دوران بود که بنده سفری به لبنان داشتم و تابلوهایی در سطح شهر نصب شده بود که فرماندهان ما این گونه هستند و فرزندانشان در جنگ شرکت می‌کنند.

اگرچه شهادت شهید سیدحسن نصرالله یک صدمه بزرگ است؛ اما راه مقاومت سد نخواهد شد و چه بسا شهید سیدحسن نصرالله مثل شهید سلیمانی اثرش بیشتر از خود سیدحسن نصرالله باشد

آیت‌الله محامی اظهار کرد: در همان دوران جلسه‌ای با شهید سید حسن نصرالله داشتیم و یکی از آقایان در جلسه سوال کردند که در لبنان مذاهب مختلف وجود دارد و چرا فقط شیعیان می‌خواهند سینه سپر کرده و ایستادگی کنند که ایشان عنوان کردند ما هزینه‌ای نکردیم و در گذشته تنها اسم شیعه را داشتیم و حالا افرادی انقلابی و اهل مقاومت و با تعهد داریم.

وی اظهار کرد: در سفری که به لبنان داشتیم شهید سیدحسن نصرالله خواهان دریافت آخرین نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهل سنت بودند و گفتند نقشه دشمن این است که جنگ مذهبی راه بیندازد؛ اگرچه شهادت شهید سیدحسن نصرالله یک صدمه بزرگ است اما بر اساس آنچه ما در طول تاریخ انقلاب تجربه کردیم و وعده‌هایی که خداوند متعال داده، قطعا راه مقاومت سد نخواهد شد و چه بسا شهید سیدحسن نصرالله مثل شهید سلیمانی اثرش بیشتر از خود سیدحسن نصرالله باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: در هنگامی که شهید سیدحسن نصرالله مسوولیت حزب‌الله لبنان را پذیرفتند این سازمان گستردگی فعلی را نداشت اما مقاومت کردند و وعده الهی این بود که اگر ثبات قدم داشته باشید خدا شما را یاری خواهد کرد و به جایی رسید که حزب‌الله در راس جبهه مقاومت است و قطعا طی این مدت توانسته افرادی را تربیت کند و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب هر کس به هر نحو می‌تواند باید کار و کمک کند و اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود و ملت‌های مسلمان دولت‌های خود را وادار کنند که با رژیم غاصب ارتباط نداشته باشند و جلوی کمک‌ها به این کشور را بگیرند اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار