مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت:طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر با اولویت کارگاه‌های ساختمانی در استان اجرا شد.

فتحی گفت: در طرح ضربتی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در آذربایجان شرقی که به مناسبت روز ایمنی انجام شد تیم‌های بازرسی با حضور در کارگاه‌های ساختمانی وضعیت اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت جانی فعالان این حوزه را بررسی کردند.

فتحی هدف از اجرای این طرح را ارتقای ایمنی شغلی و فرهنگ ایمنی و رفع نواقص در کارگاه‌های ساختمانی با هدف حفاظت از منابع انسانی فعال در بخش ساختمان عنوان کرد.

 وی گفت: با توجه به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در استان در حوزه صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد در این طرح امسال به این بخش توجه ویژه شد.

وی گفت:در این طرح ضربتی حفاظ گذاری پرتگاه‌های ساختمان‌های در حال ساخت، استفاده از لوازم حفاظتی و نصب پله و نرده موقت در کارگاه‌های ساختمانی ارزیابی شد.

فتحی گفت:بر اساس آمارها ۴۲ درصد حوادث کار و بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از این حوادث در استان در بخش ساختمان روی می‌دهد.

وی افزود:پارسال ۴۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که ۲۳ نفر از آنها در حادثه‌های کارگاه‌های ساختمانی جان باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار