مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد گفت: بررسی‌ها از ۴۵ داروخانه گیاهپزشکی در چهارمین مانور مبارزه با سموم قاچاق و تقلبی استان یزد صورت گرفت.

 محمدرضا غفاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد گفت: مانور مبارزه با سموم قاچاق و تقلبی با حضور بازرسان جهادکشاورزی، کارشناسان حفظ نباتات استان و شهرستان و همچنین نماینده اداره تعزیرات حکومتی برگزار شد.

وی ادامه داد: دراین مانور ضمن نظارت و کنترل بر روند توزیع سموم و نهاده‌های کشاورزی، مواردی مانند عرضه سموم غیرمجاز، رعایت قیمت‌های مصوب، وضعیت پروانه داروخانه‌های گیاهپزشکی و حضور مسئولین فنی مورد بررسی قرار گرفت و تذکر‌های لازم برای رعایت قوانین و دستورالعمل عرضه سموم و نهاده‌ها به واحد‌های مورد بازدید ارائه شد.

غفاریان افزود: نظارت و بازرسی از داروخانه‌های گیاهپزشکی با هدف افزایش سلامت محصولات و سلامت مصرف کنندگان صورت می‌گیرد و کنترل سطح عرضه، شناسایی و توقیف سموم قاچاق و تقلبی و تاریخ مصرف گدشته و نظارت بر وضعیت انبار سموم از نظر انطباق آن با اصول ایمنی و بهداشت و برخورد قانونی به دلیل اهمیت سموم شیمیایی در حفظ امنیت غذایی و نقش پر رنگ آن در تولید محصولات کشاورزی حائز اهمیت می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار