دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تشدید بحران در منطقه غرب آسیا، خواستار توقف خشونت‌ها در بیروت و برقراری در غزه شد.

 آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته در لبنان، خواستار پایان دادن به تمام درگیری‌های کنونی در منطقه خاورمیانه شد. 

به گزارش آناتولی، گوترش در بیانیه‌ای که از سوی استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل منتشر شده است، عنوان کرد: چرخه خشونت در خاورمیانه بایستی متوقف شود و تمام طرف‌های درگیر در جنگ باید از راه رفتن در لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنند. 

گوترش به صراحت عنوان کرد: وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه نه فقط برای مردم لبنان و اسرائیل، بلکه برای تمام منطقه و در ابعاد وسیع‌تر، پیامد‌های ویرانگری به همراه خواهد داشت. 

گوترش در بیانیه منتشر شده خود از تمامی طرف‌های درگیر در منطقه خواست تا قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را که خواستار توقف خصومت‌ها و درگیری‌ها است، به طور کامل اجرا کرده و به اجرای آن پایبند باشند. 

گوترش، بار دیگر با اشاره به بحران گسترده در غزه، تحت تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، درخواست خود برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه و آزادی اسرای جنگی را مطرح کرد. 

حزب‌الله و رژیم اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر سال گذشته با یکدیگر درگیر هستند.

با این حال، تل‌آویو اخیرا حملاتش در لبنان را تشدید کرده و صد‌ها نفر را در این کشور به شهادت رسانده است. ضمن اینکه تحت تاثیر جنایات این رژیم، هزاران نفر دیگر هم آواره و مجروح و زخمی شدند. 

ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله در روز جمعه بر شدت درگیری‌ها میان رژیم اسرائیل و حزب الله لبنان افزوده است و شدت ناآرامی‌ها در منطقه را افزایش داده است.

منبع: فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
سازمان ملل که باطل است.
نیروهای حافظ صلح بیایند و اسرائیل را سر جاش بنشانند.
اگر یک کشور جهان سومی کشتار می‌کرد و مسیحیان و یهودیان را قتل عام می‌کرد باز همین بود؟!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۰۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۳
خاک بر سر سازمان ملل و دبیر کل بی خاصیت آن.
سازمان ملل هیچ کارایی ندارد.
مضحکه آمریکاست.
آخرین اخبار