در نشست ستاد امر به معروف استان مرکزی: عفاف مفهومی گسترده‌تر از چادر و حجاب بزرگترین سرمایه‌ الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان در جلسه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه عفاف و حجاب بزرگترین سرمایه‌های الهی، قرآنی و اخلاقی است، گفت: عفاف یک مفهوم گسترده است و تنها محدود به چادر نیست بلکه وجود انسان در همه زمینه‌های اخلاقی و اجتماعی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر گسترده است و در همه حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و ... را شامل می‌شود بنابراین ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به همه ابعاد توجه کند.

او گفت: آمار ازدواج، فرزندآوری و طلاق در استان نسبت به سال گذشته بدتر است که موضوع نگران کننده است و باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کار نباید حتما قضایی و امنیتی باشد بلکه باید کار فرهنگی انجام شود که آموزش و پرورش در این زمینه نقش مهمی دارد.

استاندار مرکزی هم گفت: ارزش‌های اجتماعی از باب امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از کسانی که فراتر از مسائل فردی به مسائل اجتماعی می‌پردازند باید مورد توجه باشد.

مخلص‌الائمه افزود: مسئله اصلی جامعه جنبه اجتماعی موضوعات است و موضوع امر به معروف و نهی از منکر گسترده است و نباید فقط بر موضوع عفاف و حجاب تمرکز شود.

او گفت: اقدامی با عنوان شهروند ارزشمند دیار آفتاب با حضور ۶۰۰ نفر از چهره‌های شاخص شهروندان ناشناخته در استان در حوزه‌های مختلف مسائل زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و خیران آغاز شد و از آنها تجلیل شد که کار ارزشمندی در معرفی این چهره‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.