رییس شورای اسلامی شهرستان ششتمد گفت: کاهش سهمیه سوخت ادوات کشاورزی به کشاورزان ششتمد و بخش «شامکان» در غرب خراسان رضوی لطمه جدی وارد کرده است.

رضا سپهری گفت: کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران، برای کشاورزان مشکلات فراوانی ایجاد کرده است و در بحث ناترازی و قطعی برق چاه‌های عمیق منطقه، کشاورزان، پسته‌کاران و فعالان بخش شیلات خسارات سنگینی را متحمل شده‌اند.

وی با درخواست از متولیان این بخش برای چاره‌جویی در این خصوص، افزود: تراکتورداران منتظر تامین سوخت گازوییل برای آغاز کشت پاییزه هستند اما سهمیه ۹۰ روزه آنان به دلیل کاهش زیاد تنها کفاف ۱۲ روز کار را می‌دهد و تراکتوردار باید ۷۸ روز دیگر را چشم انتظار تخصیص قطره چکانی سهمیه سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و تصمیم جهاد کشاورزی باشد.

سپهری این وضعیت را ناشی از کاهش سهمیه سوخت به یک‌سوم دانست که به صلاح کشاورز و منطقه نیست و گفت: این وضعیت در حالی است که شرایط در تمام شهرستان‌های مجاور به گونه دیگری است و سوخت آنان به موقع و بدون کم و کاستی شارژ می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان ششتمد با بیان اینکه کم کردن سهمیه سوخت تراکتورها جز خسارت به کشاورزان نتیجه ای ندارد، تاکید کرد: تداوم این وضعیت موجب پیدایش بیکاری پنهان در بخش کشاورزی خواهد شد و چنانکه به تدریج دامداری و دامپروری در مناطق روستایی رو به تضعیف نهاده است، کشاورزی نیز دچار مشکل خواهد شد.

سپهری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی بخش عمده چرخه اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد، همه دستگاه‌ها باید تولیدکنندگان این بخش را دریابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.