رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای اشتغال‌زایی زندانیان بایستی کار زیربنایی انجام شود تا به اشتغال پایدار منجر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با مسئولین بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از جرایم و آسیب‌ها ناشی از بیکاری و عدم اشتغال می‌باشد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون بایستی شرایط اشتغال را به‌نحوی ایجاد کنند تا به هر زندانی، حرفه‌ای آموزش داده شود و فرد پس از آزادی بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان در این جلسه گفت: براساس فضا‌های فیزیکی که در حوزه اشتغال ایجاد کردیم نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشتیم و تاکنون آمار اشتغال زندانیان به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است که انتظار می‌رود با توسعه کارگاه‌های اشتغال، آمار اشتغال زندانیان افزایش پیدا کند.

 وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و حرفه آموزی، موفق‌تر عمل کرده‌ایم،افزود:  در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، ۲ هزار و ۶۴۳ نفر از زندانیان استان کرمان آموزش‌های مرتبط با حرفه آموزی را فراگرفته‌اند.

 وی با بیان اینکه پرداختی و دستمزد زندانیان در مقایسه با سال‌های پیش، ۱۱۰۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ماهیانه قریب به ۱۱ میلیارد تومان حقوق و مزایا به زندانیان شاغل پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان، از راه اندازی کارگاه ساخت دوچرخه در زندان مرکزی کرمان خبر داد.

 امان الله برخوری، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان نیز در این نشست گفت: تمرکز بنیاد تعاون بر مهارت‌آموزی زندانیان است تا با تلاش این افراد حداکثر پس ۲ الی ۳ ماه، منجر به کسب درآمد برای آنان شود.

برخوری با بیان اینکه خوشبختانه اشتغال زندانیان در خوابگاه کارگاه‌های زندان، به‌نحو مطلوب در حال انجام است، بیان کرد: برای مثال در زندان شهرستان سیرجان در سال ۱۴۰۲ کارگاه‌های فیروزه تراشی روی مس ایجاد شد و تعداد زیادی از زندانیان آموزش و متخصص این کار شدند که پس از آزادی به درآمد خوبی رسیدند و از ارتکاب مجدد جرم، دست کشیدند.

 مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان با اشاره به اینکه آبیاری قطره‌ای گلخانه‌های ماهان در دستور کار قرار خواهد گرفت و این منطقه احیاء خواهد شد، افزود: بهره‌برداری از باغات پسته شهر ماهان نیز از امسال شروع شده است.

 وی اظهار کرد: طی توافقی که با یک شرکت دانش بنیان انجام شده، قرار است کود کوکوپیت که یک محصول وارداتی است را با استفاده از ضایعات و سرخوشه‌های خرما در شهرستان نرماشیر به تولید برسانیم که این امر سبب توسعه اشتغال زندانیان نیز خواهد شد. همچنین کارگاه تولید کیف و کفش نیز به زودی در زندان بم راه اندازی می‌ شود. 

برخوری از تولید لباس کار پرسنل شرکت‌های خودروساز در کارگاه خیاطی بنیاد تعاون در شهرستان بم، کارگاه خیاطی لباس یکبار مصرف در زندان‌های زرند و شهربابک خبر داد.

برچسب ها: کارگاه ، باغات پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار