یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با سه نطق اعضاء و ۴ دستور جلسه بررسی و در نهایت یک دستورکار به تصویب رسید.

یکصد و شصت و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم مقام شهردار و مدیران شهری برگزار شد. 

سید ابراهیم حسینی در این جلسه ضمن تقدیر از افتتاح مجموعه فرهنگی هنری سینمایی امین تارخ خبر خوشی برای سبزبانان شهر شیراز داشت و اعلام کرد: از این پس حقوق سبزبانان نیز در پایان هر ماه به صورت همزمان با پاکبانان پرداخت خواهد شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با طرح دو پرسش مهم که از سوی شهروندان مطرح است، خواستار ارائه گزارش‌های جامع و شفاف مالی در حوزه پرداخت بدهی‌های فعلی و قبلی از سوی شهرداری شد و تصریح کرد: در سال‌های اول و دوم مدیریت شهری، انتقادات زیادی به عملکرد شورا و شهرداری وارد می‌شد و شهروندان معتقد بودند پیشرفت قابل توجهی در شهر مشاهده نمی‌شود. اما در حال حاضر، این روایت تغییر کرده و بسیاری از شهروندان از فعالیت‌های عمرانی انجام شده در شهر ابراز رضایت دارند. 

حسینی بیان کرد: شهروندان بر این باورند که عملکرد شهرداری شیراز خوب است، اما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا پیشرفت‌های عمرانی اخیر به قیمت افزایش بدهی‌های شهرداری انجام نشده؟ مطلب دیگری که شهروندان مطرح می‌کنند این است که شهرداری بیش از حد بر پروژه‌های عمرانی تمرکز کرده و به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... توجه کافی نمی‌کند.

گزارش میزان بدهی‌های شهرداری شیراز مطالبه جدی شهروندان/پرداخت حقوق همزمان سبزبانان با پاکبانان

رییس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در پی تایید و یا رد این موضوع نیستیم بلکه انتظار داریم در صحن بعدی شورا، شهردار گزارش جامعی در این زمینه ارائه نمایند و افکار عمومی شهروندان را در این زمینه متقاعد سازند.

 در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر شیراز پیرو مطالبه جلسات قبل از شهرداری خواستار ارائه گزارش جامعی از وضعیت نیروی انسانی شهرداری بخصوص در حوزه استخدام و به کارگیری نیرو‌های جدید شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، گفت: با شهادت سید مقاومت بار دیگر ماهیت رژیم خونخوار و ضد بشری صهیونیسم بر ملا شد و مشخص شد این رژیم خبیث بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح، بشریت و امنیت جهانی است‌.

او ادامه داد: این ضایعه جبران‌ناپذیر را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) و امت اسلام و همه آزادگان جهان به ویژه به زنان و مردان داغدار لبنان و خانواده این شهید تسلیت می‌گویم. 

در این جلسه طرح کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، مبنی بر لغو مصوبه با عنوان الزام شهرداری به تدوین آیین نامه ساماندهی و نظارت بر بازارچه‌های روزانه و هفتگی و محلی درون شهری با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی به تصویب رسید.

 بر اساس ماده واحده مصوبه در خصوص "الزام شهرداری به تدوین آیین نامه ساماندهی و نظارت بر بازارچه‌های روزانه و هفتگی و محلی درون شهری" به دلیل سابقه صدور مصوبه مشابه به شماره ۲۶۴۲/۱۴۰۲ مورخ ۲۷/۲/۱۴۰۲ تحت عنوان "آیین نامه ساماندهی دست فروشی" لغو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار