رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: نیمه نخست امسال ۴۸۳ هزار و ۲۵۵ نفر گردشگر از جاذبه‌های مختلف این شهرستان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد با اشاره به اینکه حضور گردشگران در این شهرستان ۱۰ درصد افزایش یافته، گفت: : در این مدت بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازارچه‌ها و مراکز تجاری و سد مهاباد با بیش از ۲۵۶ هزار بازدیدکننده بیشترین استقبال را داشته است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۴۰ هزار و ۷۵۰ نفر نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند، اضافه کرد: این تعداد در ۶۰۰ تخت مراکز اقامتی بوم‌گردی، هتل ها، مهمانپذیر‌ها و هتل آپارتمان‌ها اقامت کرده‌اند.

رنیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد بیان کرد: نیمه نخست پارسال هم حدود ۳۹۱ هزار بازدید کننده با مجموع ۳۷ هزار اقامت کننده در این شهرستان گردشگری ثبت شده بود.

وی تاکید کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود می‌توانند با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

آذربایجان‌غربی رتبه تک رقمی گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد و در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی‌ترین مناطق پربازدید این استان برای گردشگران به شمار می‌رود که به نگین آذربایجان مشهور شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.