دبیر ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» استان در روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه در شهرکرد خبر داد.

سیدعبدالرحیم موسوی با اشاره به اینکه نخستین یادواره «شهدای غریب اسارت» چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تا کنون، ۱۶ شهید غریب دوران اسارت شناسایی شده است که احتمالاً این رقم افزایش داشته باشد و اولین یادواره شهدای غریب برای این شهدای والامقام با حضور مقامات کشوری و مسئولان استانی در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه شناسایی شهدای غریب اسارت از سال ۱۴۰۱ آغاز شد، ادامه داد: این حرکت خودجوش توسط جمعی از آزادگان سرافراز دفاع مقدس در کشور آغاز شد که به‌تدریج ستادهای استانی نیز با ریاست استانداران شکل گرفت. در بدو امر، بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۷ شهید غریب که در دوران اسارت در اردوگاه‌های عراقی به فیض شهادت نائل شدند شناسایی شد و این رقم در حال افزایش است.

دبیر ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به استقرار دبیرخانه این ستاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تصریح کرد: یادواره‌های این شهدای غریب در اکثر شهرستان‌های زادگاهشان نیز برگزار شده است که این شهدای والامقام مربوط به هفت شهرستان فرخ‌شهر، بن، سامان، بروجن، فارسان و لردگان و شهرکرد هستند.

برچسب ها: یادواره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار