سخنگوی طالبان اعلام کرد در کابل و ننگرهار علیه مخفیگاه های داعش عملیات هوایی را انجام داده است.

سخنگوی طالبان اعلام کرد دریک سلسه عملیات در کابل و ننگرهار عاملین حمله به کارمندان دادگستری افغانستان و نیز گردشگران خارجی در بامیان را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، از مخفیگاه طراح این حملات، یک تبعه تاجیکستانی هم بازداشت شد که قصد انجام حمله حمله انتحاری داشت.

ذبیح‌الله مجاهد افزود: در تحقیقات مشخص شد حمله‌کنندگان به کارمندان ریاست عمومی تعقیب و نظارت بر فرامین، از یک کمپ آموزشی شاخه داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

وی اضافه کرد در پی عملیات‌های دیگر در کابل و فاریاب نیز دو نفر از اعضای داعش کشته و تعداد زیادی نیز بازداشت شدند.

مجاهد تصریح کرد در میان این بازداشتی‌ها نیز افرادی هستند که به تازگی از کمپ آموزشی شاخه داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: پس از از بین رفتن داعش توسط نیروهای ویژه طالبان، رهبران و اعضای باقی‌مانده شاخه داعش خراسان، با کمک بعضی سازمان‌های استخباراتی، به بلوچستان و خیبر پختونخواه منتقل شده‌اند و در آنجا مراکز و کمپ‌های تعلیمی دارند.

وی ادامه داد: از این مراکز جدید هم در افغانستان و هم در دیگر کشورها حملاتی انجام می‌دهند و همچنین در بلوچستان و خیبرپختونخوا علمای دینی و اعضای گروه‌های دینی، مذهبی و سیاسی را هدف قرار می‌دهند و برخی از جهات، از آنان برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.