شش ماه نخست امسال، نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی به منفی ۴ درصد و نرخ ازدواج نیز به منفی ۱۲ درصد رسید.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مسئله جمعیت استان بحرانی است و باید این موضوع مهم در راس همه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت جهادی در موضوع جمعیت و آگاهی بخشی به جامعه در حل گره جمعیتی استان راهگشا است.

او ادامه داد: اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های جوانی ،جمعیت استان ، موانع و مشکلات خود را شناسایی کنند و با یک برنامه ریزی منسجم و همسو با سیاست‌های جمعیتی کشور در راستای جوانی جمعیت تلاش کنند.

استاندار مرکزی عملکرد بانک مرکزی در اختصاص اعتبارات به بانک‌های استان را ضعیف دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به قانون جوانی جمعیت جدیت بیشتری داشته باشند و مدیرانی که در زمینه اعطای تسهیلات مشکلاتی دارند، موانع را به استانداری مرکزی اعلام کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم در حاشیه این نشست گفت: کمیته‌های بهداشت و سلامت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تبلیغ به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه جمعیت بپزدازند.

مفتح زاده افزود: نرخ رشد جمعیت در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی ۴ درصد بوده و نرخ ازدواج در این مدت هم به منفی ۱۲ درصد رسیده است.

او ادامه داد: برای اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه و مسئولان اتاق رصد جمعیت استان با هدف ارائه آمار فصلی جمعیت در ۲۵ شاخص نیز افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.