شش ماه نخست امسال، نرخ رشد جمعیت در استان مرکزی به منفی ۴ درصد و نرخ ازدواج نیز به منفی ۱۲ درصد رسید.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مسئله جمعیت استان بحرانی است و باید این موضوع مهم در راس همه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت جهادی در موضوع جمعیت و آگاهی بخشی به جامعه در حل گره جمعیتی استان راهگشا است.

او ادامه داد: اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های جوانی ،جمعیت استان ، موانع و مشکلات خود را شناسایی کنند و با یک برنامه ریزی منسجم و همسو با سیاست‌های جمعیتی کشور در راستای جوانی جمعیت تلاش کنند.

استاندار مرکزی عملکرد بانک مرکزی در اختصاص اعتبارات به بانک‌های استان را ضعیف دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به قانون جوانی جمعیت جدیت بیشتری داشته باشند و مدیرانی که در زمینه اعطای تسهیلات مشکلاتی دارند، موانع را به استانداری مرکزی اعلام کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم در حاشیه این نشست گفت: کمیته‌های بهداشت و سلامت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تبلیغ به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه جمعیت بپزدازند.

مفتح زاده افزود: نرخ رشد جمعیت در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی ۴ درصد بوده و نرخ ازدواج در این مدت هم به منفی ۱۲ درصد رسیده است.

او ادامه داد: برای اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه و مسئولان اتاق رصد جمعیت استان با هدف ارائه آمار فصلی جمعیت در ۲۵ شاخص نیز افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار