مسئول بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مردم استان امسال حدود پنج میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات کمک کرده اند.

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ستاد بازسازی و توسعه عتبات یک تشکل صد در مردمی است و به صورت خیریه‌ای و تبرعی (مستحبی) اداره می‌شود.

قنبر کریم نژاد تصریح کرد: وظایف ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در سه محور جذب نیروی انسانی متخصص، جمع‌آوری نذورات برای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در عراق و سوریه و خدمات‌رسانی در ایام اربعین و پیاده روی عظیم اربعین حسینی به صورت اسکان و تغذیه زائران اربعین است.

وی ادامه داد: امسال در ایام پیاده روی اربعین حسینی حدود ۶۰ موکب در داخل ایران و عراق ایجاد شده بود که در خصوص اسکان و تغذیه زائران اربعین فعالیت می کردند.

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان آذربایجان غربی می گوید: مبلغ جذب و جمع‌آوری نذورات ستاد آذربایجان غربی در سال گذشته مبلغ پنج میلیارد تومان بود و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ به حدود پنج میلیارد تومان رسید.

کریم نژاد گفت: رتبه استان آذربایجان غربی نسبت به سقف جمع آوری نذورات در کشور، خیلی پایین است، سقف اعلام شده از مرکز به استان ما در سال جاری، مبلغ ۳۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: مبالغ جمع‌آوری شده را در اختیار مرکز (حساب متمرکز) قرار میدهیم از آنجا در بازسازی و توسعه عتبات عالیات شامل حرم‌های مطهر امیرمومنان (ع) در نجف، حرم حضرت امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا، حرم مطهر کاظمین، سامرا در عراق، و حرم حضرت زینب در سوریه هزینه می‌شود.

ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در استان آذربایجان غربی به صورت هیئت امنائی اداره می‌شود و اعضای هیئت امناء عبارت است مسئول ستاد، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه استان و مدیر کل اوقاف.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.