معاون آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سال جدید با اعتباری معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیز شدند.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس کشور طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر اساس آمایش سرزمینی و آینده پژوهی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح بازار کار پنج سال آینده قزوین پایش و ارزیابی شده و بر اساس نیاز‌های روز بازار کار هر منطقه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستانی در مدارس تدریس می‌شود.

کاظمی بیان کرد: یکی از مواردی که وزارت آموزش و پرورش به طور جدی در دستور کار دارد، مهارت آموزی دانش آموزان است که بر اساس آن باید یک مهارت ویژه به دانش آموزان در رشته‌های گوناگون هنری، ورزشی، علمی و فنی و حرفه‌ای ارایه شود.

این مسئول با بیان اینکه همه دستگاه‌ها طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف هستند که آموزش و پرورش را در این مسیر مهارت آموزی یای کنند، ادامه داد: توجه ویژه به پژوهش سرا‌ها به عنوان محیط پرورش خلاقیت و استعداد‌های دانش آموزان مورد توجه قرار دارد تا ایده پردازی‌های دانش آموزان رشد یافته و تقویت شود.

کاظمی با تاکید به لزوم تقویت مدارس دولتی خاطرنشان کرد: تلاش و تمرکز آموزش و پرورش باید برای تقویت و رشد مدارس دولتی باشد و در راستای توانمندسازی معلمان و ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی مدونی را انجام دهد.

معاون آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان توانمند باید حداقل ۵۰ درصد تدریس خود را در مدارس عادی انجام دهند تا رشد و توسعه علمی و تربیتی به طور متوازن و عدالت محوردر کشور صورت پذیرد.

کاظمی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را مهمترین نیاز حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و یادآور شد: اجرای سند تحول آموزش و پروش نیازمند درک مشترک و درست مدیران است تا برای تحقق این مهم عزم ملی و جهادی شکل بگیرد.

وی گفت: آنچه سبب می‌شد تا سند تحول نظام آموزش و پرورش به درستی محقق نشود، نبود نقشه راه برای اجرای این سند بود که سال تحصیلی جدید توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و به تصویب رسید.

معاون آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از مواردی که در سند تحول آموزش و پرورش تاکید شده "مدرسه الگوی تراز" است که باید در هر ناحیه چند مدرسه به صورت مشخص در این زمینه معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.