پزشکیان گفت: شاهد اعمال استاندارد دوگانه از طرف آمریکا و کشور‌های اروپایی در قبال مسئله حقوق بشر هستیم.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در مراسم‌های رسمی جداگانه‌ای، استوارنامه سفرای جدید سودان، دانمارک، نیجر، آلمان، قطر و نروژ را دریافت کرد.

رئیس‌جمهور در این مراسم‌ها ضمن آرزوی موفقیت برای سفرای جدید این ۶ کشور در مدت ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، بر عزم کشورمان برای ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها با همسایگان، کشور‌های منطقه و دیگر کشور‌های جهان تاکید کرد و گفت: من از ابتدای آغاز به کار همواره اعلام کرده‌ام که بنای ما همکاری با همه کشور‌ها بر اساس احترام و منافع متقابل است.

پزشکیان در دیدار سفرای جدید سودان و نیجر بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای روابط فیمابین، در راستای توسعه متقابل تاکید کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار سفرای دانمارک، آلمان و نروژ با اشاره به سابقه روابط دوستانه میان این کشور‌ها با ایران تصریح کرد: ما در گذشته روابط خوبی در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی داشتیم و بنای دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران احیای روابط دوستانه با کشور‌های اروپایی و گسترش همکاری‌ها به خصوص در عرصه اقتصادی و تجاری است.

پزشکیان با اشاره به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، اظهار داشت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوی آمریکا و کشور‌های اروپایی در قبال مسئله حقوق بشر هستیم؛ در حالی که این کشور‌ها نسبت به تضییع حقوق یک فرد در کشور‌هایی مثل ایران، همه دنیا را بهم می‌ریزند، در برابر کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از سوی رژیم صهیونیستی، با سکوت خود مهر تایید بر این جنایات می‌زنند.

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار سفیر قطر با قدردانی از تلاش‌های این کشور در راستای برقراری آتش‌بس، گفت: اگر کشور‌های اسلامی انسجام و وحدت داشتند و یکصدا علیه جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کرده و عمل می‌کردند، هرگز شاهد ارتکاب و تداوم گستاخانه اقدامات جنایتکارانه این رژیم نبودیم.

در این مراسم آقایان «عبدالعزیز حسن صالح» سفیر جدید سودان، «سورن یاکوبسن» سفیر جدید دانمارک، «سیدو زتائو علی» سفیر جدید نیجر، «مارکوس پوتسل» سفیر جدید آلمان، عبدالعزیز سعد بن عبدالله آل محمود الشریف» سفیر قطر و «پاول بیور نستاد» سفیر جدید نروژ ضمن تسلیم استوارنامه‌های خود به دکتر پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر عزم خود برای تلاش در مسیر گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط فیمابین تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
تو بفکر ملت خودت باش و هزارتا کار و وعده نکرده که روی زمین مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۳
مگر امریکا شیطان بزرگ نیست پس حیله های شیطان را باورکنید او همیشه دروغ میگوید بترسید از حیله شیطان بزرگ و هیچوقت با شیطان بزرگ وارد معامله نشوید
آخرین اخبار