رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق سازه‌های فولادی کاهش یافته و ما شاهد افزایش تاب آوری و مقاومت این واحد‌ها هستیم.

محمد مهدی حیدری رئیس مرکز مقررات ملی ساختمان در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در حوزه ساخت مسکن مباحث علمی را دنبال میکنیم تا از طریق آن بتوانیم توان فولادهای داخلی را افزایش دهیم گفت:در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا  فولاد‌های مقاومی را تولید می کنیم  که  قیمت تمام شده سازه را کاهش می دهد و قابل رقابت با سازه‌های بتنی است و در حال حاضر  سازه‌های فولادی ما سرعت اجرای زیادی دارد و بازیافت آن سازه‌های فولادی منطقی‌تر است .

 وی ادامه داد: در حال حاضر مقررات ملی ساختمان صفر تا صد  در کشور انجام شده و اجرای آن هم  منجر به افزایش کیفیت و تاب آوری در پروژه های ساختمانی می شود  اما اجرای آن  آنچنان افزایش قیمتی در قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ندارد. 
حیدری اظها رکرد: به طور قطع  آینده خوبی در حوزه سازه‌های فولادی و افزایش کیفیت آنها دنبال می شود و در حال حاضر تولید کننده دنبال سازه‌هایی هستند که کنترل کیفی خوبی داشته باشد و این رتبه بندی که عرض کردم عرصه را بر تولیدات زیر پله‌ای محدود خواهد کرد و تجهیزات بروز باید باشد و ارزیابی شود تا ما به آن کیفیت و دوام برسیم.

او اظهار کرد: این الزام است که ما شناسنامه فنی ساختمان را داشته باشیم. بزرگترین خرید یک فرد مسکن است و ما نباید فقط به گفته املاک بسنده کنیم. در معاونت مسکن وزارت راه دنبال این هستیم که در تعامل با شهرداری‌ها و نظام مهندسی این کار رقم بخورد و ساختمان‌های ما مشخصات فنی را مکتوب در دفترچه داشته باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار