مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت‌: میزان بارندگی های این استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۱ میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۶ درصد کاهش دارد.

اکبر باقری به میزان پرشدگی سدهای استان اشاره کرد و گفت: سد تالوار که تامین کننده آب شرب و کشاورزی استانهای زنجان،‌ کردستان و همدان است با وجود حجم مخزن ۵۰۰ میلیون مترمکعبی هم اکنون ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

وی یادآور شد: امسال با ورود ۱۹ میلیون مترمکعب آب به این سد تنها ۲۰ درصد حجم مخزن آن پر شده و این درحالی است که میزان ورودی آب به این سد طی مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون مترمکعب بود.

باقری با بیان اینکه سد گلابر تامین کننده آب کشاورزی و بخش صنعت در شهرستان ایجرود است، میزان ورودی آب به این سد را امسال سه میلیون مترمکعب بیان کرد و اظهار داشت: میزان آب ورودی به مخزن این سد امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی ظرفیت مخزن سد گلابر را ۱۱۶ میلیون مترمکعب بیان کرد و ادامه داد:‌ هم اکنون کمتر از ۳۹ درصد مخزن این سد پر است.

باقری گفت: سد تهم که به عنوان یکی از عمده ترین منابع آب سطحی مورد استفاده در تامین آب شرب شهر زنجان است امسال ۹ میلیون مترمکعب ورودی آب داشت که میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: هم اکنون این سد با حجم مخزن ۸۰ میلیون مترمکعب و با ۲۰ درصد پرشدگی ۱۶ میلیون مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تکمیل و بهره برداری از سد مشمپا با ظرفیت مخزن ۳۵۰ میلیون مترمکعب را لازمه تامین آب پایدار برای زنجان دانست و تصریح کرد:‌ این سد هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا ۱.۵ سال آینده به بهره برداری می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.